Ramazanda Kilo Nasıl Verilir, Kilo Verdiren Ramazan Diyetleri Nelerdir

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda ZeuS tarafından 31 Temmuz 2011 tarihinde açılan konu


  1. Ramazanda Kilo Vermenin Yöntemleri


    Gün boyu 3 öğün beslenildiği için Ramazan ayının gelişiyle birlikte bu geleneklerden vazgeçmek gerekiyor.
    Ramazan ayının gelişiyle kendimizi yalnız iftar ve sahur vakitlerine alıştırmak gerekir.Bundan sonra iftar ve sahurda yediğimiz yemekler asıl mönümüz olacaktır. İftardan sonra ağır tatlılardan uzak durulmalı ve hafif meyve vb. gıdalar tüketilmelidir.

    Uzmanlara göre, mutlaka akşam sahura kalkmalıyız. Bol miktarda su tüketmeliyiz. Yemeklerimizi çok yağı ve tuzlu olarak tüketmemeliyiz. Kalsiyum ve protein içerikli yiyecekler yemeliyiz. Örneğin süt, yoğurt, peynir ve ekmek tüketilmesi gereken gıdaların en önünde gelmektedir.Bunların yanında çorba, sebze ve zeytinyağlı gibi hafif yiyecekler tüketilmelidir.Ramazanda kilo almak istemeyen kilolu insanlar kesinlikle sahura kalkmalı, bol bol su içmeli, sütlü tatlıları tercih etmeli, sebze ve meyve tüketimine özen göstermeli, yemeklerin yağlarını iyi ayarlamalı, az yağlı yenmeli, ve lokmalarımızı iyice çiğneyerek yutmalıyız. Ve tabiki iftardan sonra yeterince yürüyüş yapılmalıdır.