Ramazanda Kilo Almamak için Öneriler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda EyLüL tarafından 15 Temmuz 2011 tarihinde açılan konu


  1. Ramazanda Kilo Almamak için Öneriler
    Ramazanda Kilo Almamak için Dikkat Edilmesi gerekenler
    Ramazanda Kilo Almamak için Nelere Dikkat Etmelisiniz?

    Ramazan’da kişiler hareketsiz kalmaya meyillidirler. Kendilerini yormamak için yürüyüş, koşma gibi aktiviteleri yapmak istemezler. Hareket azlığı ve gün boyu aç kalmak metebolizmayı zayıflatır, dolayısıyla kilo vermeyi zorlaştırır. Hatta ramazan ayında yeterli ve dengeli yemeye özen göstermeyenler, az ve sık beslenmeyenler bu ayı kilo alarak bitirirler.

    Diyetisyen Dilara Koçak’ın Ramazanda Kilo Almamak İçin Önerileri:

    Sakın gece yatarken niyet edip uyumayın mutlaka sahura kalkın.
    İftarda midenizi çok doldurup tüm gün yemeniz gerekenleri tek bir öğüne sığdırmayın.
    Bol su içmeyi unutmayın.
    Tatlı tercihlerinizi sütlü tatlı olarak yapın.
    Meyve sebze tüketiminizi arttırın.
    Haftada 2 kez sütlü tatlı tüketip diğer günlerde meyve veya kuru meyveyi tatlı olarak kullanın.
    İftardan 1-2 saat sonra hafif yürüyüş yapmaya çalışın.
    İftariyelikler genelde yüksek yağ içerir bu sebeple her gün tek bir seçim yapın örneğin bir gün tereyağı- bal diğer gün 2 -3 dilim sucuk diğer gün peynir- zeytin gibi
    Yemeklerin suyunu tüketmemeye çalışın bu şekilde daha az yağ almış olursunuz.
    Yavaş yemeye çalışın ve mutlaka iyi çiğneyin.