Ramazanda Dikkat Edilmesi Gerekenler

'Ramazan ve Oruç' forumunda zamaneanne tarafından 14 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Ramazanda Nelere Dikkat Etmeliyiz


    Ramazanda Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir



    Ramazan ayı oruçla birlikte hem ruhumuzu hem de bedenimizi dinlendirir. Peki 11 aydan sonra beslenme düzenimizin değiştiği bu ayda nelere dikkat etmeliyiz?

    İftar sonrasında vücuda ağırlık vermekte, aşırı uyku hali, hareketsizlik neticesinde metabolizmanın hızı yavaşlamakta. Sahurda Tok tutacağına inanılan börek, çörek tarzı hamur işleri uykudan kalkıldığında midede ağırlık, yanma ve ekşimeye neden olabilmekte.

    Kilo verme eğilimi olanlar sahursuz oruç tutmaya çalışarak zaten yavaşlamış metabolizmanın hızını daha da düşürerek, vücudun yağ depolama oranını arttırmakta ve ağırlık kazanımına katkıda bulunmaktadır. Yetersiz sıvı tüketimi sonucunda dehidratasyon (aşırı su kaybı) riski olan vücudun, direnci kırılmakta ve metabolizma yine yavaşlamaktadır. Ramazan ayında artan sedanter yaşam sebebiyle vücudun ağırlık kazanma hızı daha da aktifleşmekte ve ağırlık kontrolü sağlanamamaktadır. Yanlış beslenme uygulamaları neticesinde vücudun vitamin ve mineral dengesi bozularak, hastalıklara karşı direnç azalmakta. Böylelikle metabolizma hızı düşmektedir. Dengesiz ve yüksek yağ ağırlıklı beslenme sonucunda vücudun uzun açlık döneminden sonra, yağ depolamaya açık olması da eklenince ağırlık kazanımı hızlanmaktadır.

    ahurda su tüketimi arttırılmalı, 1 litreye yakın tüketilmeli. İftarda öncelikle vücudun sıvı ihtiyacı karşılanmalı. İçindeki kateşin ve teofilin gibi antioksidan madde içeriğinden dolayı açık şekilde siyah çay veya yeşil çay tüketimi uygun olacaktır. İftarda bir kase çorbayla açılışı yapmak ve yavaş tüketerek sindirimi kolaylaştırmak amaç olmalı. Sonrasında zeytinyağlı yemekler sıcak tercih edilmeli. Ardından 3 ile 4 köfte kadar et ve et ürünleri tüketilmeli. Karbonhidrat ağırlıklı beslenmek yukarıda da bahsettiğim gibi ağırlık kazanımını arttıracağı ve sindirimi zorlaştıracağı için uygun miktarda ve lif oranı yüksek buğdaylı ya da kepekli ekmek tüketimi uygun olacaktır. 1/8 ramazan pidesinin, 1 dilim ekmeğe eşdeğer olduğu unutulmamalı. Kalsiyum, fosfor ihtiyacını karşılamaya yönelik iftarda süt ve süt ürünlerinden bir su bardağı tüketilmeli.