Ramazana özel beslenme önerileri

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 10 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu


  1. Ramazana özel beslenme tüyoları



    Ramazan ayında sağlıklı bir besleme nasıl olmalı neler yenmeli hangi yiyeceklerden uzak durulmalı.Sizlere Ramazana özel harika beslenme önerileri hazırladık bu kü.ük aytıntılara dikkat ettiğiniz taktirde sorunsuz sağlıklı bir ramazan geçirebilirsiniz.

    Ramazan ayının gelmesiyle beslenme alışkanlığımızdaki değişim sağlık sorunlarına neden olabilmektedir.Gün boyunca aç kalmak ve birden bire yemek yeme yağlı ve çok ağır yemekler yemek sağlığımızı etkileyen çok büyük etkenlerdir.

    Sahurda da yine yedikleirmize dikkat emmemiz gerekiyor özellikle yenmesi önerilerilen yiyecekler yumurta,ekmek, yulaf ezmesi, zeytin, peynir, süt, yoğurt, ceviz içi, çorba, komposto tercih eidlmeli bol bol meyve yenmesini öneren uzmanlar bu besinlerin sahurda tükedildiği taktirde gündüz daha rahat olacağımızı acıkmadan iftar vaktine kadar yeterli besini almış olacağımızı sözlerine ekliyorlar.

    Ayrıca sağlıklı beslenmenin yolu yine sahur ve iftar da Çorba, ayran, süt veya komposto gibi sıvı içeriği yüksek besinler tercih edilmeli.Sahurda sucuk salam börek gibi ağır besinlerden uzak durulmalı aksine hafif günlük kahvaltı masamızda ne bulunuyorsa yumurta, peynir, süt gibi kahvaltılık hafif besinleri tercih etmemiz gerekiyor.

    İftar menüsünde bulunan ağır yağlı yiyeceklerden uzak durmalısınız bunun aksine hafif zeytinyağlı sebze yemekleri yemeyi tercih etmelisiniz.Sahur içinde bu geçerli mümkün olduğu kadar hafif yiyecekler tüketmeniz öneriliyor.Kızartmalardan ve tereyağıyla hazırlanmış yemeklerden uzak durulmalı bu besinler vücudun yağlanmasına ve kilo almasına neden olacaktır.

    Tatlı tercihiniz ise ağır tatlılardan yana değilde yine hafif sütlü tatlılardan yana olmalı.Ağır tereyağlı tatlılar sizi çok fazla rahatsız edecektir bu nednele sütle yapılan tatlıları tercih edin.Ramazan pidesini çok fazla tüketmeyin tam buğday unundna hazırlanmış ekmek yemeye özen gösterin.Bol su için günlük ne kadar su içmeniz gerekiyorsa bu su ihtiyacınızı iftar ve sahur arasına paylaştırın bu süre içerisinde gereken suyu için.

    [IMGALT=http://resim.forumdas.net/upl/uploads/ramazanayina-ozel-53724.jpg]ramazanayina-ozel-53724[/IMGALT]