Ramazan Bayramında Sağlıklı Beslenme

'Sağlık bilgisi' forumunda Masal tarafından 28 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Ramazan Bayramında Beslenme


    Sağlıklı Beslenme Ramazan Bayramı


    Ramazan Ayı'nda 17 saat tutulan oruçla birlikte metobolizmamız da 17 saat içinde oldukça yavaşlıyor. Ramazan Bayramı'nın orucun bitme günü olması nedeniyle ilk gün yenen tatlı ve börekler aç kalmaya alışkın midemiz için büyük sorunlar oluşturabilir. Bayramı rahat ve sağlıklı geçirmek istiyorsanız beslenmenize de dikkat etmeniz gerekiyor.

    Ramazan Bayramı'nda sağlık açısından ölçülü beslenmek büyük önem taşır. Bayramda ölçüsüzce besin tüketmek; hem sağlıklı bireyler için, hem de kronik hastalığı olan bireylerde çok büyük risktir. Oruç sonrasından gelen Ramazan Bayramı ile yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak için, beslenme alışkanlıklarında bazı değişiklikler yapılması gerekir. Ramazanda, ikiye indirdiğimiz öğün sayısı, bayramla birlikte değişmelidir. Gün içerisindeki beslenme şeklimiz; 3 ana ve 3 ara öğün olmalıdır. Tüm ana öğünler; karbonhidrat, protein, yağ, vitamin ve mineralleri yeterli miktarda içermelidir.

    Güne güzel bir kahvaltı ile başlamalıyız. Kahvaltıda gün içerisinde ikramlarla fazlasıyla tüketmek zorunda kalacağımız için bal, reçel gibi şekerli yiyecekler tüketmemeliyiz. Domates, salatalık gibi hafif besinleri bolca tüketmeli, peynir olarak yağ miktarı az olan beyaz peynirleri tercih etmeliyiz. Yumurtamızı haşlanmış olarak yemeli, sucuk, salam, sosis vb yağlı besinlerden uzak durmalıyız. Ekmek olarak kepek, tam buğday unu ya da çavdar ekmeğini tercih etmeliyiz. Unutulmamalıdır ki atlanan öğünler ve ara öğünler sizin tatlıya olan düşkünlüğünüzü artıracaktır.

    Su tüketimimize dikkat etmeli asitli ve kafeinli içeceklerden uzak durmalıyız. Unutmamız gereken nokta midemizin uzun süreli açlıklar yaşadığı bir dönemden yeni çıkmış olduğu ve fazla miktarda şekerli gıdalar, kafeinli içecekler ve yağlı yemeklerle karşılaştığında sorunlar yaşayabileceğidir.

    Şeker hastası olanlar beslenmelerine daha çok dikkat etmelidir. Şeker hastalığı olan bir bireyin vücudunun artık karbonhidratlarla ilgili sıkıntısı vardır . Dolayısıyla şekerli hiçbir besini tüketmemesi gerekir. Bayramda ikram edilen tatlılar tüketilmemeli, kan şekerinin normal seyretmesi için ara öğünlerine dikkat etmelidir. Şeker hastası olan bireyler tatlı tüketmek istiyorlarsa, evde tatlandırıcı ile hazırlayacakları meyveli tatlılar iyi bir alternatif olacaktır.