Ramazan ayında kilo verme yöntemleri

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Merve tarafından 20 Temmuz 2012 tarihinde açılan konu


  1. Ramazanda Nasıl Diyet Verilir

    Ramazanda Nasıl Kilo Verebilirim

    Ramazan ayında diyet yapmak isteyenlere uzmanların önerileri ile değişik kilo verme yöntemleri uygulanabilir. İftar yapmadan sahur yapmadan zayıflama daha hızlı olmaz.

    Ramazan ayında dengeli beslenme bir ay süresindce daha dikkat edilmesi gereken konudur. 11 ayın sultanı razaman ve oruç için çok az bi zaman kaldı.

    Peki ramazan ayında nasıl beslenmeliyiz, oruçluyken neler yiyip içmeliyiz yada ramazanda nasıl bir diyet uygulayabiliriz. Bu soruların cevabı için doğru adrestesiniz.

    Ramazanda sahurda diyet için
    - Yağsız kepekli tost iki dilim light ekmek ve bir kibrit kutusu peynir.
    - Bir su bardağı ayran veya diyet süt, domates, salatalık, maydanoz. Yatarken bir porsiyon meyve muz, incir, üzüm ve kavun hariç.
    - Doyana kadar bir yemek kaşığı sıvı yağla yapılmış sebze yemeği, salata, 200 gr diyet yoğurt ve bir dilim kepekli ekmek.
    - Altı yemek kaşığı pilav, makarna, salata, 200 gr diyet yoğurt haftada bir iki kez bu mönüyü uygulayabilirsiniz.

    İftarda: Bir su bardağı su ile orucu açın. Bir orta boy pideyi sekiz dilime bölüp bir dilimini alın. Bir kibrit kutusu peynir, iki dilim hindi pastırma ve bir adet zeytin yenilebilir. Ardından bir kase çorba ve doyma hissi yoksa bir kase daha içilebilir. İftarı dışarıda yapıyorsanız küçük porsiyonlar halinde ikram edilenlerden alınabilir.

    Ramazan akşam yemeğinde
    1. hafta: Doyana kadar etli ya da etsiz sebze yemeği ve 200 gr yoğurt.
    2. hafta: 2 doyana kadar sebze yemeği ve 200 gr diyet yoğurt.
    3 gün; 100 gr ızgara et, tavuk, köfte ya da ton balığını tercih edin, yanında salata olsun. Bir gün bir yumurtalı menemen veya ıspanaklı omlet hazırlayabilirsiniz, yanında 100 gr diyet yoğurt. Bir diğer gün sekiz yemek kaşığı barbunya, yeşil mercimek, nohut, kuru fasulye gibi bir yemeğin yanında salata ve 100 gr diyet yoğurt.
    3. hafta: 2. hafta gibi olacak.
    4. hafta: 2. hafta gibi olacak.

    - İki saat sonra Yarım paket bisküvi veya bir porsiyon meyve ve bir adet diyet bisküvi.

    Elma tatlısı: Bir orta boy elmanın kabuklarını soyduktan sonra ortadan ikiye bölün ve üzerine tarçın serpip fırınlayın, piştikten sonra üzerine bir tatlı kaşığı ceviz serpip, bir top diyet dondurma koyup afiyetle yiyin.
    Diyet sütlü güllaç: Diyet sütü ısıtıp, bir börek dilimi kadar güllaç yiyebilirsiniz.

    Diyet sütlü muhallebi
    Üç top diyet dondurmaBir kâse diyet sütle yapılmış diyet puding
    Bir kâse meyve salatası bir kivi, elma, armut, ananas, bir top diyet dondurma


    kaynak:diyetisyenim.com