Ramazan Ayında Diyet

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 6 Temmuz 2013 tarihinde açılan konu


  1. Ramazan Ayında Kilo Almamak İçin



    Ramazan ayının gelmesiyle değişen beslenme tipi ile saatlerinin değişmesi ve hareketin azalması nedeniyle Ramazan ayında kilo almak kaçınılmaz hale geliyor.Uzmanların önerdiği dengeli beslenme yöntemiyle şişmanlamak bir yana, kilo bile vermek mümkün.

    Ramazan ayının gelmesiyle birlikte oruç tutanların günlük beslenme şekli aniden değişim göstermektedir.Normalde 3 öğünden ibaret olan günlük beslenme 2 öğüne düşer. Ramazan ayında özellikle kırmızı et, ekmek, pilav, makarna, hamur işleri, tatlı ve börek tüketimi artmaktadır.

    Ramazan ayında dengeli beslenmeye dikkat ederek kilo almayı önlemek mümkün olabiliyor.

    Ramazan'da nelere Dikkat Etmeliyiz

    Ramazan ayında, oruç tutan kişilerin mide ve sindirim sistemi farklı çalışmaya başlar, bu nedenle yemek yerken birçok şeye dikkat etmek gerekir.Yaklaşık 12 saat dinlenmeye çekilen mideye aniden yüklenmek, sindirim sorunlarına neden olabilir. Orucunuzu hafif yiyeceklerle açmaya özen gösterin.

    Ramazan ayı süresince yapılan başlıca beslenme hatalarından biri de az meyve yemektir. Günde en az 2 porsiyon meyveyi çiğ ya da komposto olarak tüketin.

    Ramazan ayında tatlı ihtiyacı artabilir. Bu gereksinim kalorisi azaltılmış tatlılarla giderilmeli. Yağlı ve ağdalı tatlılar yerine hoşaf, komposto veya sütlü tatlılar yemeye dikkat edin.İftar sırasında yemekle birlikte çay ve kahve içmek yemeklerden alınan vitaminleri öldüreceğinden bu içecekleri yemekten bir süre sonra içmenizde yarar var.

    Ramazan ayında kilo vermek istiyorsanız günlük almanız gereken kaloriyi iftar ve sahur öğünlerine paylaştırın. Sebze ve meyve gibi düşük kalorili besinlere ağırlık verin. Hareketsiz kalmayın. İftardan sonra mutlaka yürüyüş yapın.Mutlaka sahura kalkın. Bu şekilde hem aç kaldığınız süre azalır hem de metabolizmanız daha az yavaşlar.

    Kolesterolünüz yüksekse ve oruç tutuyorsanız kırmızı et ve tereyağı tüketimini sınırlamanız, haftada en az 1-2 kez balık ve kuru baklagil yemeniz gerekiyor.Oruç tutarken vücut uzun süre susuz kalacağı için, iftar ve sahur arasında bol su içmeye özen gösterin.Su içmek bağırsak ve böbreklerin çalışmasını hızlandırır. Ancak yemek esnasında su içmek, sindirim sistemini bozabilir.