Program Geliştirme Test

'Sınavlar' forumunda Pardus tarafından 1 Aralık 2009 tarihinde açılan konu


  1. 1-Aşağıdakilerden hangisi önceden hazırlanan bir plan veya program çerçevesinde hedeflerin gerçekleştirilmesine yönelik etkinlikler bütününü ifade eder?

    A-) Öğrenme
    B-) Kültürleşme
    C-) Eğitim
    D-) İnformal eğitim
    E-) Formal Eğitim
    2-Program değerlendirme kavramına ilişkin verilen ifadelerden hangisi yanlıştır?

    A-) Program değerlendirme belli bir amaca yöneliktir.
    B-) Kazandırılan davranışların gerçekleşme düzeylerini belirlemek yeterlidir.
    C-) Değerlendirmede doğru ve uygun araçların kullanılması gerekir.
    D-) Program değerlendirme sürekli bir süreçtir.
    E-) Değerlendirme programın güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesini sağlar.
    3-Konuların yeri ve zamanı geldikçe tekrar tekrar öğretilmesinin söz konusu olduğu ders içeriklerinin düzenlenmesinde hangi tür programlama yaklaşımı kullanılır?

    A-) Sarmal
    B-) Doğrusal
    C-) Modüler
    D-) Piramitsel
    E-) Konu ağı
    4-Bilişsel alanın bilgi basamağındaki zihinsel etkinlikler aşağıdakilerin hangisinde doğru olarak verilmiştir?

    A-) Bilgiyi başka bir formda ifade etme
    B-) Bilgiyi özetleme yorumlama
    C-) Bilgiyi tanıma hatırlama
    D-) Bilgiyi yeni durumlara uygulama
    E-) Bilgiye ilişkin yargıda bulunma
    5-İçerik düzenlenirken kullanılabilecek yaklaşımlardan biriside konuların içeriğine öğrencilerin kendi kendine yada gruplar halinde karar vermeleridir.Öğrencilere belirli zamanlarda nerelerde olmaları gerektiği söylenir.’Temel özelliklerden bazıları verilen bu yaklaşım aşağıdakilerden hangisidir?

    A-) Piramitsel ve çekirdek programlama yaklaşımı
    B-) Konu ağı proje merkezli programlama yaklaşımı
    C-) Sorgulama merkezli programlama yaklaşımı
    D-) Modüler programlama yaklaşımı
    E-) Doğrusal programlama yaklaşımı
    6-Bir öğretmenin fen bilgisi dersinde öncelikle öğrencilerinin ilgi ve yeteneklerini araştırması ve öğretim etkinliklerinibuna göre planlaması ve uygulaması ‘eğitim yaşantılarına ilişkin hangi özelliği gerçekleştirmeye çalıştığının göstergesidir?

    A-) Kaynaşıklık
    B-) Dayanıklılık
    C-) Kullanışlılık
    D-) Hedefe görelik
    E-) Öğrenciye görelik
    7-Soyut modelleri tanıyabilen tümevarım ve tümdengelim yöntemlerini kullanabilen deney yapmaktan hoşlanan eleştirel düşünebilen öğrencilerde hangi zeka alanının daha çok geliştiği söylenebilir.

    A-) Görsel –uzamsal zeka
    B-) Mantıksal- matematiksel zeka
    C-) Kişisel arası- sosyal zeka
    D-) Benlik bilgisi –öze dönük zeka
    E-) Bedensel –Duyudevinimsel zeka
    8-Aşağıdakilerden hangisi buluş yoluyla öğrenme kuramının öğretimde uygulanmasında uygun olmayan bir davranıştır?

    A-) Öğrencinin dikkatlerini konuya yönlendirmek
    B-) Öğrencilerin düşünmelerini sağlayacak problemler ortaya koymak
    C-) Öğrencilere ulaşması beklenen çözümleri bildirmek
    D-) Öğrencilerin temel kavram ilke ve genellemelere ulaşmalarını sağlayacak örnekler vermek
    E-) Öğrencilere tümevarım tümdengelim gibi yöntemlerle düşünmelerine yardımcı olmak
    9-Çoklu zeka kuramına göre yapılan sınıf içi etkinliklerde aşağıdakilerden hangisi görsel uzamsal zekayı geliştirici bir araç olarak nitelendirilemez?

    A-) Zihin haritaları
    B-) Grafikler
    C-) Ses örüntüleri
    D-) Renkler
    E-) Görsel bulmacalar
    10-Aşağıdakilerden hangisi öğretme öğrenme sürecinde araç ve gereç kullanmanın sağladığı yararlar içinde değerlendirilmez

    A-) Eğitimin niteliği konusunda ailelerde olumlu tutum geliştirmesi
    B-) Davranışlarda kalıcılık düzeyinin arttırılması
    C-) Zamandan tasarruf sağlanması
    D-) Konuların daha iyi anlaşılmasına imkan sağlaması
    E-) Öğrencilerin konuya ilgi ve katılımlarının arttırılması

    Soru 1 E
    Soru 2 B
    Soru 3 A
    Soru 4 C
    Soru 5 B
    Soru 6 E
    Soru 7 B
    Soru 8 C
    Soru 9 C
    Soru 10 A