Pratik İftar Menüsü

'Kadınca' forumunda Sezen tarafından 19 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Sezen

    Sezen Editör


    Pratik İftar Menüsü

    [​IMG]
    Ramazan ayında vücudun dengesi tamamen değişir. Değişen öğüt saatleri, hareketsizliklik, ve sıcaklara karşılık bol çeşitli iftar sofraları, şekerli tatlılar hem sağlıksız bir beslenmeye hemde kilo almamıza neden olabilir. Bu nedenle iftar ve sahurda yediklerimize özen göstermemiz gerekir.

    Sağlıklı bir İftar menüsü arayanlar için küçük ipuçları hazırladık.

    Pratik İftar Menüsü

    1. Tavuk suyu çorba
    2. Tavuk dolması
    3. Armut Hoşafı
    4. Güllaç
    Tavuk dolması tarifi:


    İÇ PİLAV İÇİN GEREKLİ MALZEMELER
    1. 2 su bardağı pirinç
    2. 3 su bardağı tavuk suyu
    3. 1 adet soğan
    4. 1 çay kaşığı karabiber
    5. 1/2 çay kaşığı tarçın
    6. 1 yemek kaşığı kuş üzümü
    7. 1 yemek kaşığı çam fıstığı
    8. Tuz
    Yarım soğanı soyun ve küçük küçük doğrayın, zeytinyağında kavurun. Soğan pembeleşince çam fıstıklarını soğana ekleyin ve kısa bir süre daha kavurun. Pirinçleri ve baharatlarımızı ekleyip sürekli karıştırarak pirinçlerimiz beyazlaşana kadar kavuruyoruz. Üzerine tavuk suyunu, tuzunu ve suda bekletilmiş kuş üzümlerimizi ekleyip karıştırıyoruz ve altını kısıp pişmeye bırakıyoruz. Pilav suyunu çekince ocaktan alın ve maydanozları ekleyerek 1-2 kez karıştırarak soğumaya bırakın. Pilavınız tüm suyunu çektiğinde biraz diri olsun çünkü tavuğun içerisinde de tavuğun suyuyla pişeceği için çok pişirirseniz lapa olabilir.

    Pilavınızın ılıdığını anladığınızda içi temizlenmiş tavunun içine doldurun. Deri kısmına bıçakla çizikler atın ve fırın poşetinin içine yerleştirin. Poşeti kürdanla birkaç kez delin. 200 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 2 saat pişirin.