Plates egzersizleri nedir?

'Kişisel Bakım' forumunda YAREN tarafından 28 Şubat 2009 tarihinde açılan konu


  1. Video ile Plates egzersizleri

    Plates ismi Joseph Plates tarafından 1880 yılında Düsseldorf’da dünyaya gelen astım hastalığı ve romatizmayla boğuşan çelimsiz bir çocuk olan plates, genç yaşlarda kayak ve jimnastik gibi çeşitli spor dallarıyla ilgilenerek vücudunu geliştirdi.

    Plates egzersizleri sayesinde vücudunu ve formunu koruyan bir çok ünlü gerek yayın gerek basından takip ediyoruz. Peki bu ünlüler bunu nasıl başarıyor cevabı izleyeceğiniz video da.

    [GOOGLEVID]-3825669143535970391[/GOOGLEVID]

    Tabi ki video’nun yanında kendinize beslenme programı yapmanız ve bu plates egzersizini uygulamanız sizin için daha verimli sonuçlar verecektir.

    Plates egzersizlerinin amacı karın ve sırt bölgelerimizde oranları güçlendirip vücudumuzun üst kısmında sağlam bir iskelet oluşturarak platese göre vücut merkezi derinliklerindeki kaslarda bel kemiğine en yakın olan kaslardan oluşur.

    Klasik yapılan egzersizlerde zayıf kaslar zayıflarken, güçlü kaslar güçlenme eğiliminde olmuştur. Bu da dengesiz bir adele yapısına, kronik bel ağrısı ve çeşitli sakatlıklara yol açabilmektedir.

    Plateste kas yapısı bunu bir bütün haline getirir. Kilo vermeseniz bile ince bir görünüme sahip olursunuz. Sakatlanmalarınız zorlaşır, dayanıklılığınız ve metabolizmanız hızlanır, güçlenir ve artar.

    Her 20 kişiden 16’sı yaşamının bir döneminde, iskelet ve kas sistemi sorunun etkisi altında kalıyor. Omurganın düzgün kullanılmadığı ve vücut dengesinin bozuk olduğu varsayılırsa oturuş şekilleri duruş bozuklukları yanlış pozisyonlarında uzun süre kalınması, kaslarda gerilme yorgunluk ve stres gibi ve hatta daha ileride ağrılı kas spazmlarına yol açıyor.

    Plates yaparken hareketlerle yoğunlaşmak bedenin uyum içinde nasıl çalştığını hangi kasları kullanıp kullanmadığını dikkat etmek ve konsanstrasyon olmamız gerekir.

    O an dikkatimizi dağıtmamalı ve sadece plates egzersiz hareketlerine yoğunlaşmamız gerekir. Plates metedunda kontrollü olmalı aceleci olmamalı hareketleri yavaş ama düzgün şekilde yapmalıyız.

    Bunu yaparak olacak olan sakatlıkların önüne geçmiş oluruz. Plates’de doğru hareket göbek, bel ve kalça çevreleridir. İç organlarımızın ve omurganın yerinde tutan kas sistemleri içerir. Merkezleme esnemeyi ve uzamayı sağlar.

    Plates egzersizini yapaken kesinlikle belirsizce hareket yapılmamalı tam yapılmalıdır. Ayrı olarak her hareket birbirine koordineli olmalıdır. Nefes alıp verme panik olmadan dengeli bir şekilde nefes alıp vermemiz gerekir.

    Derin bir nefes alıp sırtımızın arkasında ve altında derin nefes verip bütün nefesimizi tamamen dışarı üfleyerek yoluyla olmalıdır. Böylece nefes verme alma hareketindeki kanımızı tamamen temizlemiş oluruz.
     



  2. Cevap: Plates egzersizleri nedir?

    Boyum kısa’ diyenlere, müjde! Yeni sporunuz ‘Pilates’ sayesinde, boyunuzu 3 haftada 2 santimetre kadar uzatabilirsiniz…

    [​IMG]

    ABD’de son yıllarda adından en çok söz ettiren spor dallarından biri ‘Pilates.’ Bu yeni moda sporun dersleri ülkemizde Planet Spor Merkezi’nde Amerikalı Judy Ataman ve Nükhet Eczacıbaşı tarafından veriliyor.
    Ataman, bale yaparken iki dizini incittiğinde tanışmış bu sporla. Amerika’da üç yıl çalıştıktan sonra da sertifika alarak uzman seviyesine gelmiş.
    Yoga’dan esinlenerek ortaya çıktığı belirtilen Pilates için şunları söylüyor Ataman: “Bu sporda 5 değişik alet kullanılıyor. Önce ders almak isteyen kişinin vücuduna bakılıp uygun hareketler saptanıyor. Amaç vücudu forma sokmak ve duruşu düzeltmek. Hareketler genelde çok ağır. Yoga ve stretch de içeriyor.”
    Devamlılık şart
    Pilates’in en önemli özelliği, tüm vücudu esneterek omurların arasını açması. Böylelikle vücutta zamanla meydana gelen yığılmaları yok ediyor ve boyu uzatıyor.
    Haftada en az iki kez Pilates yapan bir kişinin boyu, 3 haftada 2 santimetre uzuyor. Omurganız ne kadar açılabiliyorsa o kadar uzayabiliyorsunuz. Formunuzu korumak ve tekrar yığılmayı engellemek için bu spora devam etmek gerekiyor.

    [​IMG]

    Ünlülerin sporu
    Ataman, hiçbir tehlikesi olmayan Pilates’i, vücut gelişimini tamamlamış 16 yaşından büyük herkesin yapabileceğini söylüyor. Amerika’da yaşadığı dönemlerde Hillary Clinton ve Andre Agassi’ye de ders verdiğini belirtiyor. Bu sporu yapanlar arasında Madonna, Jeniffer Lopez gibi ünlüler de bulunuyor.
    Pilates’in 1.5 saatlik ders ücreti ise 40 dolar + KDV. Bunun için ayrıca Planet Spor Merkezi’ne üyelik ücreti ödemeniz de gerekmiyor.
    Nereden nereye?
    Bu spora adını veren ve 1900’lerin başında doğan Alman Josep Pilates’in, çocukluğunda geçirmediği hastalık kalmamış. Bu nedenle vücudunu güçlendirecek, direncini arttıracak her sporu yapmış. Pilates, savaş sırasında hapse girmiş. Aynı dönemde bir çok insanın hayatına malolan ‘influenza’ salgını çıkınca, zayıf kalan arkadaşlarına yardım için kendince bir spor yöntemi geliştirmiş. Savaştan sonra ABD’ye yerleşen Pilates, bu yöntemi yeni dünyaya tanıtmış. İlk etapta bu sporla ilgilenenler, daha çok balerin ve mankenler olmuş

    platesle beraber altarnatif tıp olarak bakılan dogal içerikli boy uzamasına yarayan jmexy ürünü kullanan kişiler çogunlukla boy uzaması konusunda baya etkileri oldugunu söylüyor.bu durum boy uzatma ameliyatlarının riskleri göz önünde bulundurursak 0 risk ameliyatlarda risk oldukça fazla diye yorumlar var aynı zamanda çok büyük paralar söz konusu bu riski göze alanlarda var demek.
     



  3. Cevap: Plates egzersizleri nedir?

    nette gezerken paylaşımınızı farkettim. jmexy boy uzatma ürününü bende kullandım.boy uzatma konusunda oldukça etkili,fakat platesi denememiştim.bunuda yapmak heralde daha da etkili olur 1-2 cm de bu şekilde uzamaktan kimseye zarar gelmez .paylaşımın için teşekkürler.
     



  4. Cevap: Plates egzersizleri nedir?

    slm.ben de bu ürünü kullanmayı düşünüyorum.kaç yaşında kullandınız ?ve ne kadar süre kullandınız lütfen bilgilendirin herkes bi şey yazıyo.kimi diyo bunlar cilt kanseri falan yapar.siz yan etkisini gördünüz mü