Pırasanın Faydaları

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve ZeuS tarafından 30 Eylül 2009 başlatılmıştır.

  1. ZeuS Üye

    Pırasa besleyici ve sağlıklı kış sebzelerindendir. Kabızlık, böbrek taşları, öksürük gibi hastalıklara karşı etkilidir.

    Pırasanın faydaları, kalorisi ve besin değerleri


    Ciltteki sivilcelere pırasa suyu sürüldüğünde kısa sürede iyileşmesine yardımcı olur.
    Zeytinyağlı yemeği yapıldığında bağırsakları yumuşatır ve kabızlığa karşı etkilidir.
    İdrar söktürücü özelliğiyle böbrek kumu ve taşlarını tedavisine yardımcı olur.
    Pırasa şurubu göğsü yumuşatır ve öksürüğü keser. Pırasanın beyaz ve yeşil kısımlarını incecik doğrayıp üzerini geçecek kadar suyla haşlayın. Süzdükten sonra günde 2 bardak pırasa şurubunu için.

    Pırasanın Kalorisi ve Besin Değerleri
    Pırasa; potasyum, demir, kalsiyum mineralleri ve yüksek oranda lif içerir.


    100 gram çiğ pırasada; 25 kalori, 1.8 gram protein, 4.6 gram karbonhidrat, 1.3 gram lif, 278 miligram potasyum, 15 miligram C vitamini, 60 miligram kalsiyum, 2 miligram demir minerali bulunur.
    Alıntı
  2. €rwA Üye

    Cevap: Pırasanın Faydaları

    hiç yemedim:D