Pilates Zayıflamaya Yardımcı mı?

'Kişisel Bakım' forumunda EyLüL tarafından 19 Ocak 2012 tarihinde açılan konu


  1. Pilates Zayıflatırmı
    Pilatesin Zayıflatma Etkisi Varmı?

    Son yıllarda oldukca sıklıkla duyduumuz bir spor dalı Plates plates zayıflatırmı platesin fayadaları neler hep birlikte öğreniyoruz sevgili bayanlar....

    Pilates zayıflamaya yaramaz çünkü bu spor, daha çok iskelet ve kas sistemini geliştirmeye yönelik egzersizler bütünüdür. Ancak pilates yapan kişilerin, uyguladıkları teknikler sayesinde, kilo vermedikleri halde yaklaşık iki bedene kadar incelmeleri mümkün

    Pilates zayıflatır mı?


    Pilates esnasında çok yoğun bir kalori harcanmaz. Pilatesle zayıflamak çok mümkün olmayabilir, çünkü pilates daha çok iskelet ve kas sistemini geliştirmeye yönelik bir egzersizdir. Tabii ki kas kütleyi artırmaya yönelik bir egzersiz olduğu için kişilerin kilo verme süreci daha hızlanır. Ancak kilo vermek için mutlaka bir kardiyo egzersizi ile pilatesi desteklemek gerekir. Pilates yapan kişilerin, uyguladıkları teknikler sayesinde, kilo vermedikleri halde yaklaşık iki bedene kadar incelmeleri mümkün. Özet olarak; tek başına zayıflatmaz ama iyi bir diyet programı ve aerobik egzersizlerle zayıflamaya yardımcı olur.

    [​IMG]

    Plates ile grup pilatesi arasındaki farklar neler?
    Kişisel pilateste, eğer hoca ile yapılıyorsa, hocanın dikkati tek kişiye odaklanacağından daha doğru hareketler yapılabilir. Kişi tek başına motive olamıyorsa, grup egzersizleri ile daha iyi motivasyon sağlanabilir. Ancak ciddi duruş bozukluları olan kişilerin, daha sağlıklı sonuç alabilmeleri ve sakatlanma riskini en aza indirebilmeleri için bir eğitmen desteğiyle pilates yapmaları gerekir.

    Pilates’in ana prensipleri şöyle sıralanıyor


    1. Zihnin madde üzerindeki gücünü sağlamak
    2. Doğru ve dengeli nefes almak
    3. Egzersizleri karın, bel ve kalçaların oluşturduğu merkez bölgede yoğunlaştırmak
    4. Konsantrasyon sağlamak
    5. Kas kontrolünü kazanmak
    6. Her hareketin bir amacı olduğunu bilerek programa titizlikle uymak
    7. Hareketlerde akıcılık sağlamak