pasaport işlemleri için gerekli evraklar

'Okulistik' forumunda YAREN tarafından 10 Aralık 2010 tarihinde açılan konu


  1. pasaport işlemleri için gerekli belgeler,pasaport çıkartmak için gerekli evraklar,lacivert pasaport için gerekli evraklar,pasaport işlemleri için gerekli evraklar 2011,pasaport çıkartmak için gerekli olan evraklar

    PASAPORT İŞLEMLERİ


    Pasaport İl Emniyet Müdürlüklerince ve dış temsilcilikler tarafından verilmektedir. Pasaport almak ya da temdit (süresini uzatmak) ettirmek için ikamet edilen İlçe Emniyet Müdürlüğü Pasaport Büro Amirliğine veya dış temsilciliklerine (Elçilik ya da Konsolosluk) başvurmak mümkündür. Nüfusa kayıtlı olunan il fark etmeksizin pasaport müracaatları bir iş günü içerisinde sonuçlandırılmaktadır. Ancak her hangi bir aksaklık olması ihtimaline karşı pasaport ( Maliye veznelerinde olabilecek aksama, gerekli tahkikatın yapılması aşamasında yaşanacak bilgisayar ve sistem arızaları vb.) müracaatınıza 3-4 gün öncesinden başlamanız tavsiye edilmektedir.

    İLK DEFA UMUMA MAHSUS PASAPORT ALACAK ŞAHISLAR İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

    a- Nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi,

    b- Yeni alacaklar için 4, var olan pasaportunu geçerli bir nedenden dolayı ( vize reddi alınması, sınır dışı kaşesi vurulması, eşkal değişikliği, medeni hal değişikliği vb ) değiştirilmek zorunda olanlar için 3 fotoğraf, pasaportunu uzatmak (temdit ) isteyenler 3 adet fotoğraf,

    c- İstenen süreye göre maliye veznelerine yatırılacak para karşılığı alınan harç makbuzu,

    d- Pasaport bürolarından alınacak form doldurularak yeni alacaklar, pasaportunun süresini uzatacak veya değiştirecek olanlar ilk üç maddede belirtilen evraklarla ilçelerinin ( İstanbul'da yaşamayanlar için pasaport işlemi yaptıracakları esnada konakladıkları ilçe ) pasaport bürolarına müracaat edeceklerdir.