Pasaport Çıkartma İşlemleri

'Bunları biliyormusunuz' forumunda EyLüL tarafından 23 Şubat 2012 tarihinde açılan konu


  1. Pasaport Çıkartma İşlemleri İçin Neler Gerekli
    Pasaport Çıkartma İşlemleri Hakkında Bilgi

    Pasaport işlemleri için Emniyet Müdürlüğü Pasaport Şubelerine veya İlçe Pasaport Ünitelerine veya yurtdışında iseniz dış temsilciliklere başvurmanız gerekmektedir.

    Nüfusa kayıtlı olduğunuz il farketmeksizin, pasaport başvurlarınız 1 iş günü içerisinde sonuçlanmaktadır. Bu süre yaz tatilleri, bayram ve yılbaşı gibi dönemlerde başvuruların çok fazla olmasından dolayı uzayabilir.

    Pasaport şubelerine, ilk defa veya yeni pasaport alacaksanız, 4 adet fotoğraf ve nüfus cüzdanınızın arkalı önlü fotokopisi ile başvurmanız gerekmektedir. Pasaport şubesinden temin edebileceğiniz pasaport başvuru formunu doldurup vezneye istediğiniz süre kadar harcı ve pasaport cüzdan bedelini ödeyerek pasaport işleminizi tamamlayabilirsiniz.

    Pasaport, kişiye ait bir belge olduğu için ikinci bir kişi tarafından başvuru yapılamaz ve bir başkası tarafından teslim alınamaz. Yoğunluğun olmadığı dönemlerde pasaport işlemleri 1 iş günü içerisinde sonuçlanmaktadır.