Panik Atak Rahatlama Yöntemleri

'Sağlık bilgisi' forumunda Aysell tarafından 23 Haziran 2012 tarihinde açılan konu


  1. Panik Atak ve Baş Etme Yolları

    Panik Atak ve Tedavi Yöntemleri

    Panik ataktan nefes egzersizleri ile kurtulabilirsiniz. Panik anında kişinin kendini gevşetmesi veya rahatlatması, panik atağın oluşmasını engeller. Panik atak anında şunları uygulayabilirsiniz;

    Öncelikle rahat oturabileceğiniz ya da uzanabileceğiniz bir konuma geçin. Derin bir nefes alın (burnunuzdan) ve 10'a kadar sayarak nefesi içinizde tutun. Saydıktan sonra nefesi ağzınızdan verin. Kendinize sizi rahatlatacak komutlar verin. "Rahatla, kendini iyi hisset" gibi. Bunu tamamladıktan sonra 3 saniyede nefes alıp yine 3 saniyedenefesi verin. Böylece aldığınız nefes sayısını normale indirmiş olacaksınız. Her 1 dakika sonunda, 10 saniye boyunca nefesinizi tutup, ağzınızdan geri verin. Daha sonra 3 saniyelik döngülere devam edin. Panik atağınız geçene kadar bu egzersizi uygulayın.

    Ayrıca Panik atak yaşayacağınızı hissettiğinizde,

    “Bu yaşadığım bir panik atak”,
    “Bunu daha önce de yaşadım ve baş ettim”,
    “Birazdan geçecek”,
    “Bu bir kalp krizi değil, bana daha kötü bir şey olmayacak”,
    “Şimdi rahatlamak için derin nefesler alacağım ve sakinleşeceğim” gibi,

    gerçekçi, yapıcı ve yararlı düşünceleri zihninizde tekrarlayarak, panik atağı kontrol etmekte ustalaşabilirsiniz.