Panik Atak Egzersizleri

Konusu 'Sağlık bilgisi' forumundadır ve Aysell tarafından 20 Haziran 2012 başlatılmıştır.

  1. Aysell Üye

    Panik Atak için Nefes Egzersizleri

    Nefes Egzersizleri Panik Atak

    Panik atak ansızın, herhangi bir yerde beklenmedik şekilde ortaya çıkan yoğun kaygı, bunaltı, korku, sıkıntı karışımı nöbetlerdir. Panik atağın ilk belirtilerini fark ettiğinizde nefes alıp vermemizi yavaşlatırsanız, ciddi bir ataktan uzaklaşmayı da başarmış olursunuz. Şunları uygulayabilirsiniz;

    Öncelikle rahat oturabileceğiniz ya da uzanabileceğiniz bir konuma geçin. Derin bir nefes alın (burnunuzdan) ve 10'a kadar sayarak nefesi içinizde tutun. Saydıktan sonra nefesi ağzınızdan verin. Kendinize sizi rahatlatacak komutlar verin. "Rahatla, kendini iyi hisset" gibi. Bunu tamamladıktan sonra 3 saniyede nefes alıp yine 3 saniyedenefesi verin. Böylece aldığınız nefes sayısını normale indirmiş olacaksınız. Her 1 dakika sonunda, 10 saniye boyunca nefesinizi tutup, ağzınızdan geri verin. Daha sonra 3 saniyelik döngülere devam edin. Panik atağınız geçene kadar bu egzersizi uygulayın