Panik Atak Çözümleri

'Sağlık bilgisi' forumunda zamaneanne tarafından 18 Haziran 2012 tarihinde açılan konu


  1. Panik Atak Çözümleri




    Panik Atak İçin Etkili Çözümler




    Panik atak bazı bedensel duyumların, ani gelişen bir felaketin habercisi olarak yorumlanması sonucu ortaya çıkan, yoğun kaygı halidir. Atak esnasında kişi; basit bir kalp çarpıntısını, kalp krizi geçirdiği şeklinde yorumlayıp öleceği korkusuna kapılabilir; ya da kolundaki bir uyuşma hissini, beyninin kanayacağı ve felç geçireceği şeklinde algılayabilir. Ataklarda; “kendimi kontrol edemeyeceğim, bayılacağım, boğulacağım, aklımı kaybedeceğim, çıldıracağım, öleceğim” gibi düşüncelere eşlik eden beklenmedik ani endişe halleri sıktır.

    Panik Atak Çözümleri

    1. Sizi kaygılandıran endişelendiren durumları tespit edip onları bir deftere not alın.
    2. Hemen her gün yaşadığınız fiziksel belirtileri hastalığınızla mücadele için ayırdığınız deftere not alın. Örneğin; kaç defa çarpıntı yaşadınız veya kaç defa nefesinizi kontrol edemediniz. Bu aldığınız notlar size hastalığınızın seyri hakkında bilgi verecektir ve günün hangi saatlerinde veya hangi durumlarda nöbetler yaşadığınızı gösterecektir.
    3. Düzenli beslenip düzenli uyumak için kendinize bir yaşam programı yapın ve bu programın oluşturulması ve uygulanmasında yakınlarınızdan destek isteyin.
    4. Düzenli olarak ormanlık alanlara gidin ve piknik vb şeylerle uğraşın.
    5. Düzenli olarak spor yapın ve vücudunuzu kuvvetlendirin.
    6. Yoga, meditasyon türünde kitaplar alın ve onlardaki egzersizleri yapın, imkanınız varsa mutlaka bu tür eğitimler veren uzmanlara başvurun ve çalışmalarınızı onlarla yürütün.
    7. Hastalığınız hakkında bilgi sahibi olun ve yakınlarınızın da bu konuda bilgilenmesini sağlayın.
    8. Psikoloji alanında hizmet veren bir uzmanla düzenli aralıklarla görüşün, eğer buna dönük maddi bir imkanınız yoksa bu durumda yakınlarınızdan objektif düşünebilen ve sır tutan birisiyle sohbetler edin, ancak çok özel bilgilerinizi vermeyin ve bilimsel bir yardım beklemeyin çünkü karşınızdaki bir uzman değil, ayrıca bu sohbetin sizi iyileştirmesini beklemeyin, sadece sizi rahatlatacaktır.
    9. Yaşadığınız nöbet anında delirmek, ölmek gibi düşüncelerin gerçekleşmeyeceğini kendinize izah edin, çünkü bu hastalık nedeniyle yaşanan bu şekilde bir bulgu yoktur. Bu düşünceler zihninizin ürettiği olumsuzluklardır.
    10. Gece yatmadan önce mutlaka gün içinde başarılı olduğunuz şeyleri düşünün. Başarılı olmayı bilen bir insanın birçok sorunu aşabilecek donanıma sahip olduğunu unutmayın. Hiçlik duygusu yaşadığınız takdirde bu egzersizi geçmiş yıllara dönük olarak gerçekleştirin, geçmişteki başarılı olduğunuz ve önemsendiğiniz durumları hatırlayın.