Outlook express ile bir mail hesabı açmak

'Sosyal Medya' forumunda Misafir tarafından 9 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. Outlook express'inize bir mail hesabı açmak için ne yapmamız lazım.
     



  2. Cevap: Outlook express ile bir mail hesabı açmak

    Outlook Express 'te Yeni Bir Posta Hesabı Kurulumu


    ADIM 1:

    Outlook Express programını açınız. ('Başlat' menüsündeki 'Programlar' sekmesinden ulaşabilirsiniz.)

    ADIM 2:

    Program açıldıktan sonra üstteki menü çubuğunda bulunan Araçlar menüsü altındaki Hesaplar sekmesini tıklayınız.

    ADIM 3:

    Açılan Internet Hesapları penceresindeki Ekle menüsünden Posta sekmesine tıklayınız. Bu işlemi yaptığınızda karşınıza 'Internet Bağlantı Sihirbazı' başlıklı bir pencere gelecek.

    ADIM 4:

    Görünen Ad bölümüne adınızı ve soyadınızı görünmesini istediğiniz haliyle yazıp İleri düğmesini tıklayınız.

    ADIM 5:

    Bu bölümde e-posta adresinizin tamamını giriniz ve İleri düğmesini tıklayınız

    ADIM 6:

    Öncelikle Gelen Posta Sunucum Bir .... Sunucusudur bölümünü POP3 seçiniz.

    Gelen Posta Sunucusu ve Giden Posta Sunucusu bölümlerini mail."alan adınız" şeklinde giriniz (Örn: Alan adınız 'forumdas.net' ise bu alanlara 'mail.forumdas.net'; alan adınız 'forumdas.net.tr' ise bu alanlara 'mail.forumdas.net.tr' yazmalısınız).

    İleri düğmesini tıklayınız

    ADIM 7:

    Hesap Adı bölümüne E-Posta Adresinizin tamamını, Parola bölümüne de Parolanızı küçük büyük harf kullanımına dikkat ederek girip İleri düğmesine tıklayınız.

    Eğer Parolayı Anımsa seçeneğini işaretlemezseniz posta kutusundan iletilerin alınması sırasında size parolanız sorulacaktır. Kendinize ait bir bilgisayarda bu hesapları kuruyorsanız bu seçeneği işaretlemeniz önerilir.

    ADIM 8:

    Son düğmesine tıklayarak hesabınızı oluşturabilirsiniz.

    Hesabı kurduktan sonra yapmanız gereken bir işlem daha var; Sunucu Kimlik Doğrulaması Ayarı

    ADIM 9:

    Adım 2'de yaptığınız gibi, üstteki menü çubuğunda bulunan Araçlar menüsü altındaki Hesaplar sekmesini tıklayınız. Açılan Internet Hesapları penceresinde daha önce kurduğumuz hesabı seçip Özellikler düğmesine tıklayınız.

    ADIM 10:

    Açılan pencerenin üst bölümünde Genel, Sunucular, Bağlantı, Güvenlik ve Gelişmiş sekmeleri vardır. Sunucular sekmesine tıklayınız.

    ADIM 11:

    Hesabınızı kurarken yaptığınız ayarları buradan kontrol edebilir, değiştirebilirsiniz. Bu pencerenin alt bölümünde bulunan Sunucum kimlik doğrulaması gerektiriyor seçeneğini işaretleyiniz ve Uygula düğmesine basınız.

    Aynı pencerede bulunan Gelişmiş sekmesine tıkladığınızda açılan pencerede çeşitli ek seçenekler vardır. Bunlardan biri de bilgisayarınıza indirdiğiniz iletilerin sunucudan silinmemesini, bir kopyalarının sunucunuzda bırakılmasını sağlayan İletilerin bir kopyasını sunucuda bırak seçeneğidir. Dilerseniz bu özelliği kullanabilirsiniz. Farklı bilgisayarlardan (evden, işten, vs.) iletilerini kontrol edenler için bu seçenek önerilir.

    Bu seçeneği kullananların sunucunun izin verdiği posta kutusu kotasının dolması ihtimaline karşı belirli aralıklarla sunucudaki iletilerini kontrol etmeleri önerilir.

    alıntı