Otoyol sahibi vatandaş

'Haberler' forumunda alemşah tarafından 7 Mart 2010 tarihinde açılan konu


  1. Otoyol sahibi vatandaş
    [​IMG]
    Otoyol
    Otoyol sahibi
    Yol sahibi


    Otoyol sahibi vatandaşın başına gelenler adeta bir komedi filmi gibi.

    Bu olay sadece filmlerde olur` denecek bir olay bu. Eyüp Direkli, Şanlıurfa Çevre Yolu`nun 5 bin 400 metrelik bölümünün hukuken sahibi.

    Direkli`yi otoyol sahibi yapan olay şöyle gelişti: Devlet, Eyüp Direkli`nin dedesinden kalma arazisinin de bulunduğu güzergaha otoyol yapmaya karar verdi. Direkli, memleketi bir otoyol kazanacak diye arazisinin kamulaştırılmasına ses çıkarmadı. Ancak olaylar Direkli`nin tahmin ettiği şekilde gelişmedi. Çünkü Direkli`nin arazisi için herhangi bir kamulaştırma işlemi yapılmadan 2000 yılında otoyol çalışmaları başladı ve araziden yol geçirildi. Bunun üzerine Direkli, mahkemeye başvurdu ve kamulaştırma bedelinin ne kadar olması gerektiği hakkında karar çıkarttırdı. Ancak yine bedel ödenmedi. 2007 yılına kadar kendisine bir bedel ödenmesini bekleyen Direkli, daha fazla dayanamadı ve aynı yıl dava açtı.

    Mahkeme, Direkli`yi haklı buldu ve kamulaştırma bedelinin ödenmesine karar verdi. Olay Karayolları tarafından temyiz yoluyla bir üst mahkemeye taşındı. Temyiz de Direkli`yi haklı buldu. Ancak sorun bütün mahkeme kararlarına rağmen çözülmedi.

    Bir türlü parasını alamayan Direkli, Karayolları ile anlaşma yoluna gitti. Ancak denenen yolların hiçbiri otoyoldaki çözümsüzlüğe çare olmadı.

    OTOYOLU ÇİTLE ÇEVİRDİ

    Eyüp Bey, bunun üzerine avukatlarıyla birlikte arazisinin üstündeki `otoyolun, yolunu tuttu` ve kendi arazisine icra koydu. Direkli, bu süreci şöyle anlattı: `Otoyolun bir kısmına önce çit çektik sonra da duvar ördük ve `Bu yol özel mülkiyettir girilmez` diye tabela koyduk. Üç gün boyunca yolu kapattık. Tabii yolu kapatmamız kaosa neden oldu. Yol işlemiyordu, insanlar yollarını değiştirmek zorunda kalmıştı ve hatta bazı büyük araçlar yolda arıza yapmıştı. Durum böyle olunca da Karayolları anlaşmak istediklerini söyledi.` Anlaşma yolunda bir umut ışığı doğması üzerine çitleri kaldırdıklarını ve yolu trafiğe açtıklarını belirten Direkli, Valiliğin araya girmesiyle birlikte arazilerinin bedelinin kendilerine ödenmesi için 31 Ocak`a kadar süre verdi. Ama tabii yine anlaşma sağlanamadı ve şimdi karayolları Eyüp Direkli`ye `Yerin değerini tespiti ile kamulaştırma davası` açtı. Üç ay içinde de bir cevap gelmesi gerekiyor.

    `Anlaşma olmazsa yine kapatırız`

    Eyüp Direkli`nin dava sürecinin detaylarını ise Avukat Ahmet Türkmen`den öğrendik. Türkmen yasaların her anlamda kendilerinden yana olduğunu belirterek şöyle devam ediyor: `Yasalara göre bir özel alanda ya da mülkte kamulaştırma gerekiyorsa kamulaştıracak taraf kamulaştırma kararını alır, arazi ya da mülk sahibiyle pazarlık eder, gidip tapuda işlemler yapılır, mahkemeye yansımadan kişiler kendi arasında halleder. Bu ister devlet kurumu olsun ister başka bir kurum. Zaten yasa diyor ki; iki taraf kendi arasında anlaşamadıysa, anlaşamadıklarını bir tutanağa geçirip, hangi kurumsa kamulaştırmak isteyen gidip mahkemeye dava açar. Yani kurum diyecek ki `Bu alan bana lazım`, mahkeme de alanın ücretini tespit edecek ve kuruma `O zaman şu kadar parayı ilgili kişiye yatır` diyecek. Tüm bu süreçleri geçirmemize rağmen Eyüp Bey`in davasında bunların hiçbiri olmadı. Karayolları kesinlikle anlaşmaya yanaşmadı. Şimdi Eyüp Bey`e dava açıldı. Üç ay içinde cevap gelmezse başka yollara başvurulacak. Hiçbir anlaşma olmazsa da yolu kapatacağız.`

    HALE CEYLAN BARLAS-STAR