ÖSS İçin Zeka Artıran Yiyecekler

'Sınavlar' forumunda YAREN tarafından 9 Haziran 2009 tarihinde açılan konu


  1. ÖSS’ye sayılı günler kaldı.Beslenmenize çok özen göstermeniz gereken son günler.
    Sınavda dikkatinizin dağılmaması ve zinde olabilmeniz için bir hafta öncesinden bol bol balık, et ve meyve tüketin.

    Günaydın’dan Esra Tüzün, sınav öncesi zeka ve dikkati arttıracak besinleri yazdı. ÖSS sınavı öncesi öğrencileri ve anne-babalarını bir telaş sarıyor. Özellikle bir hafta öncesinden, öğrencinin konsantrasyonunu artırmak için çeşitli beslenme programları uygulanıyor. Beslenme ve Diyet Uzmanı Banu Kazanç; gençlerin sınav öncesi nasıl beslenmeleri gerektiğini anlattı:
    Her gün bir bardak taze sıkılmış havuç ve portakal suyu için.
    Zihinsel performansı artıran, içinde bol balık bulunan bir beslenme programı uygulamalısınız. Haftanın dört günü balık yemelisiniz.

    SOMON VE TON BALIĞI
    Balıklardan özellikle yağ oranı yüksek olan somon balığını tercih edin. Taze balık yiyemeyenler ise mutlaka ton balıklı sandviç yemelidir.
    Dikkat ve düşünce gücünü artırıcı, zengin demir içeren bir beslenme programı uygulamalısınız. Et yiyemeyenler ise, demir içeriği yüksek olan baklagillerden soya fasulyesi ve kuru fasulyeyi tercih etmeli. Ayrıca her gün demir içeriği yüksek multivitamin içilmeli.
    Süt, ananas, yoğurt, muz, çikolata gibi mutluluk hormonunun artmasını sağlayan yiyecekler tüketin. Her gün 1000 mg C vitamini takviye alın.
    Zihin açıklığı için günaşırı bir tablet balıkyağı almanızda fayda var.
    Sebze yemeklerinden enginar, havuç, bezelye ve brokoliyi tercih edin.
    Sıcak havaya bağlı olarak tansiyon düşüklüğü yaşıyorsanız, günde bir şişe soda için. Meyvelerden kivi, çilek, muz, ananas ve kavunu tüketin.
    Her ne kadar fast food tarzı yemeyi önermesem de çok mecbur kalırsanız, yağ içeriği daha düşük olan tavuklu sandviçi seçin ve içerisine mayonez ve turşu koydurmayın.
    Krema ve mayonez soslu yiyeceklerden uzak durmaya çalışın. Bunun yerine yiyeceklerinizi ketçap ve hardal ile tatlandırabilirsiniz.
    Eğer hazır salata yiyecekseniz, sosunu siz ayarlayın. Salatanızı; balsamik sirke, bir çorba kaşığı zeytinyağı, nar ekşisi, limon ve hardal ile tatlandırabilirsiniz.
    Sınavdan bir hafta önce iyi uyumaya ve dinlenmeye dikkat edin.
    Kafeinli içeceklerden uzak durun.

    BİR HAFTA BOYUNCA YAPACAĞINIZ ÖZEL DİYET KONSANTRASYONU ARTIRIR
    Sınava girmeye bir hafta kala aşağıdaki gibi bir mönüyü uygulamanız son derece faydalı olacaktır. Ayrıca bu mönüye haftada üç gün sade veya çikolatalı sütlü tatlı da ekleyebilirsiniz.

    1. GÜN
    SABAH Bir bardak portakal suyu 100 gr. peynir İki dilim ekmek Bir tatlı kaşığı pekmez
    ÖĞLE Bir tabak sebze yemeği Bir kase yoğurt İki dilim ekmek+Salata
    ARA Bir muz
    AKŞAM 200 gr. et yemeği Bir kase yoğurt Bir-iki dilim ekmek+Salata
    ARA Bir kivi

    2. GÜN
    SABAH Bir bardak süt Bir tatlı kaşığı pekmez Sekiz kaşık cornflakes
    ÖĞLE Bir tabak sebze yemeği Bir kase yoğurt İki dilim ekmek Havuç salatası
    ARA Bir bardak portakal suyu
    AKŞAM 350 gr. balık+Salata İki dilim ekmek
    ARA Bir adet muz

    3.GÜN
    SABAH Bir bardak süt Bir tatlı kaşığı pekmez+Muz
    ÖĞLE 200 gr. et Bir kase yoğurt Bir dilim ekmek+Salata
    ARA İki kivi
    AKŞAM 200 gr. et Bir kase yoğurt Bir dilim ekmek+Salata
    ARA İki kivi veya bir ananas

    4.GÜN
    SABAH Bir bardak portakal suyu Bir tost
    ÖĞLE 200 gr. et Bir tabak pilav veya makarna Bir kase yoğurt
    ARA Beş ceviz ve bir muz
    AKŞAM 200 gr. karaciğer İki dilim ekmek Salata
    ARA Kivi

    5. GÜN
    SABAH İki yumurta, 50 gr. peynir İki dilim ekmek Bir bardak portakal suyu
    ARA Bir elma
    ÖĞLE Bir tabak sebze yemeği Bir tabak pilav veya makarna Bir kase yoğurt+Salata
    ARA Bir adet muz veya 250 gr. Çilek+Beş badem
    AKŞAM Bir tabak sebze yemeği Bir kase yoğurt Bir dilim ekmek Havuç salatası
    ARA Bir bardak süt Bir tatlı kaşığı pekmez

    6. GÜN
    SABAH 100 gr. peynir İki dilim ekmek Bir bardak süt Bir kaşık pekmez
    ARA 250 gr. çilek
    ÖĞLE 200 gr. ciğer İki dilim ekmek Havuç salatası
    ARA Bir kase sütlü tatlı+Beş ceviz
    AKŞAM 350 gr. balık İki dilim ekmek+Salata
    ARA 250 gr. çilek

    7. GÜN
    SABAH Bir bardak portakal suyu Bir tost
    ARA Bir adet muz
    ÖĞLE 200 gr. et Yarım tabak sebze yemeği Bir dilim ekmek Salata
    ARA Bir kase sütlü tatlı 10 badem
    AKŞAM 350 gr. balık Yarım tabak sebze yemeği Bir dilim ekmek Salata
    ARA İki adet kivi

    REGL DÖNEMİNDE BOL KIRMIZI ET YİYİN
    Regl döneminde özellikle vücutta mutluluk hormonu salgılayan yiyeceklerin tüketilmesi önemli. Örneğin; çikolatalı tatlı yanında bir bardak süt için. Çikolatalı tatlıyı tek başına yemeyin, çünkü tatlı kan şekerinizi aniden yükseltip uyku yapar. Ama tatlının yanında içilen bir bardak süt; hem uyku yapmaz, hem de konsantrasyonunuzu artırarak rahatlamanızı sağlar.

    GÜNDE BİR TANE MUZ
    Regl döneminin en önemli yiyeceği ise kırmızı ettir. Regl döneminde vücutta kan kaybı olduğu için demir düzeyi düşer. Bunun için regl döneminde mümkünse iki öğün kırmızı et tüketin. Günde bir tane muz yemeyi, bir bardak da karışık meyve suyu içmeyi unutmayın. Yumurta tüketin.
     



  2. Cevap: ÖSS İçin Zeka Artıran Yiyecekler

    Gıdalar bir seferde zekayı arttırmaz.Gazete yanlış bir başlık atmış.Performans arttırabilir ancak zekayı arttırması yanlış...Ama öğrenciler için güzel bilgiler.Ama yine de kurulu düzenlerini bozmasalar iyi olur.Bu sefer de mide sorunlarıyla uğraşmasınlar..
     



  3. Cevap: ÖSS İçin Zeka Artıran Yiyecekler

    Pardus'a Katılıyorum Sınav Öncesi Kendi Düzenleriyle Hareket Etmelidirler Ama Yine De YAREN'e Tşkrler Paylaşım İçin :super:
     



  4. Cevap: ÖSS İçin Zeka Artıran Yiyecekler

    Yararlı bilgiler için teşekkürler Yaren Ablacım.:f40: Başta Ezgi Ablam olmak üzere ÖSSye girecek olan tüm öğrencilere başarılar dilerim.Umarım emeklerinin karşılığını fazlasıyla alırlar.:)
     


  5. by_67

    by_67 Yasaklı


    Cevap: ÖSS İçin Zeka Artıran Yiyecekler

    Teşekkür Ederim Yaren Ablacım.İşeme fazlası ile yarar.
     



  6. Cevap: ÖSS İçin Zeka Artıran Yiyecekler

    Öğrencilerin işine fazlasıyla yarayabilecek güzel bilgiler.Teşekkürler Yaren:f118:
     



  7. Cevap: ÖSS İçin Zeka Artıran Yiyecekler

    Bence çalışan öğrencinin bunların hiçbirine ihtiyacı olmaz ama çalışmayanlar için denemekte fayda var hatta birde Darkın attığı şu konuya bi baksınlar derim en çokta bu işlerine yarayacak sanırım :f30:

    Kopye nasıl çekilir :f30::f30: