Oruçluyken baş ağrınızı geçirmenin 10 yolu

'Sağlık Rehberi' forumunda Burcu tarafından 27 Mayıs 2015 tarihinde açılan konu


  1. Ramazan ayında en çok karşılaşılan rahatsızlıktır baş ağrısı. Uzun süreli açlık, susuzluk günün yorgunluğu ve stresi ile birleşince dayanılması zor baş ağrılarına neden olabilmektedir.

    Oruçluyken baş ağrısı sorunu yaşamamak için iftar ve sahurda düzenli beslenmeye özen göstermek gerekir. İşte baş ağrısını geçirmenin 10 farklı yolu

    1) Akşamları bol sıvı için mutlaka sahura kalkın ve besin gruplarını dengeli tüketin.
    2) Ramazan'a bir iki hafta kala alışkanlıklarınıza sınırlama getirmeye çalışın.
    3) Açık havaya çıkıp yürüyüş yapın ve derin derin nefes alın.
    4) Bulunduğunuz ortamda mümkünse kapınızı kapatıp ışığı azaltarak yarım saat kadar uyuyun.
    5) Beslenmenize dikkat edin.
    6) Bilgisayar, tablet ya da telefon gibi teknolojik aletlerle uzun süre uğraşmayın, belirli aralıklarla gözlerinizi dinlendirin
    7) Ekran ışığının seviyesini düşürün.
    8) Eğer nasıl yapılacağını biliyorsanız hemen kas gevşetici egzersizleri ya da nefes egzersizlerini uygulayın.
    9) Bu dönemde fazla miktarda kafeinli ürün tüketmeyin. Çünkü ani kafein eksikliğiyle birlikte ek bir baş ağrısı meydana gelebilir.
    10) Baş ağrınız başladığı anda sirkeli bez buz torbası ya da çok daha uzun süre etkisini koruyan ve kolay uygulanan “soğutucu hidrojel bant”lardan alnınıza yapıştırarak rahatlayın.
    oruçluyken.