Orta Doğu Teknik Üniversitesi

'Bilgi Rehberi' forumunda Jeeny tarafından 9 Mayıs 2008 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    Orta Doğu Teknik Üniversitesi, öğretim, araştırma ve toplum hizmetleri etkinliklerini evrensel standartlarda yürüterek, toplumumuzun ve insanlığın sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişimi için bilgiye ulaşmayı, üretmeyi, bilgiyi uygulamayı, yaymayı ve bu bilgilerle donatılmış bireyler yetiştirmeyi amaç edinmiştir.
    Öğrenim Dili
    ODTÜ'de öğrenim dili İngilizce'dir.
    Öğrenciler
    2007-2008 akademik yılında 4,400'ü yüksek lisans, 2,200'ü doktora öğrencisi olmak üzere 22,000'i aşkın öğrencinin kaydı yapılmıştır. Bu öğrencilerin yaklaşık yüzde otuzu yüksek lisans pogramlarına kaydolmuştur.
    Her yıl, 65 farklı ülkeden belirli bir akademik dereceye sahip yaklaşık 1300 öğrenci ODTÜ'ye devam etmektedir.
    Bir çok ülkeden lisans ve yüksek lisans öğrencileri "Özel Öğrenci" veya "Değişim Öğrencisi" olarak bir yarıyıl veya bir yıl boyunca ODTÜ'de öğrenim görmektedir. ODTÜ, halihazırda pek çok yabancı üniversite ile Öğrenci Değişim Programı faaliyetleri yürütmektedir.

    Akademik Programlar
    ODTÜ'de 3'ü uluslararası ortak program olmak üzere 43 lisans programının yürütüldüğü 5 Fakülte, 85 yüksek lisans ve 65 doktora programının yürütüldüğü 5 Enstitü, İngilizce eğitimi veren Yabancı Diller Yüksek Okulu faaliyet göstermektedir. ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu'na bağlı 12 lisans programı yürütülmektedir.
    Akademik Yıl
    ODTÜ'de akademik yıl iki yarıyıldan oluşmaktadır. Akademik yılın birinci dönemi genellikle Eylül ayının son haftasında başlamakta ve Ocak ayının ortasında tamamlanmaktadır. İkinci dönem, Şubat ayının ortasında başlamakta ve Haziran ayının ortasında sona ermektedir. ODTÜ'de dönem derslerini içeren yaz okulu ve uluslararası öğrencilerin ilgilerine hitap edecek dersler içeren Uluslararası Yaz Okulu da bulunmaktadır.
    Uluslararası Bakış Açısı ODTÜ'nün uluslararası perspektifi ile paralel olarak, fakülte üyelerinin yüzde beşinden fazlası yabancı ülkelerden gelen ziyaretçilerden oluşmaktadır. Her yıl yaklaşık aynı oranda Türk fakülte üyesi yabancı üniversitelere veya araştırma merkezlerine misafir olarak veya araştırmacı olarak gitmektedir. ODTÜ'nün tam zamanlı fakülte üyelerinin yaklaşık neredeyse tamamı yurtdışında öğrenim görmüş veya doktora derecelerini yabancı bir üniversitede almışlardır.
    Kampus
    Kampus alanı 45.000 dekar (4500 hektar), orman alanı ise 30.430 dekar (3043 hektar) büyüklüğündedir ve Ankara'nın merkezinden 20 km uzaktaki Eymir Gölü'nü de içine almaktadır. ODTÜ öğrencileri, bu gölde yapılan kürek sporu faaliyetlerinden, balık avlama ve piknik olanaklarından ve çeşitli etkinliklerden yararlanabilirler. ODTÜ'nün ana kampusundan ve şehirdeki belli merkezlerden buraya otobüs seferleri mevcuttur.
    Etkinlikler
    Akademik yıl boyunca öğrenciler kampusda yapılan sanat etkinliklerinden, sergilerden, müzik etkinliklerinden ve çok çeşitli sosyal ve akademik faaliyetlerden yararlanabilirler. Bunların pek çoğu ODTÜ'nün yeni yapılan Kültür Kongre Merkezi'nde gerçekleştirilmektedir. Yılın sosyal etkinliklerinin doruğa ulaştığı geleneksel Uluslararası Bahar Şenliği, Mayıs ayındadır.
    [​IMG]
     


    Wish bunu beğendi.

  2. Odtü

    FAKÜLTELER
    Mimarlık Fakültesi
    Fen Edebiyat Fakültesi
    İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
    Eğitim Fakültesi
    Mühendislik Fakültesi
    Enstitüler
    Meslek Yüksekokulu
    Yabancı Diller Yüksekokulu
    Rektörlüğe Bağlı Bölümler
    ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampusu
    ODTÜ-SUNY Uluslararası Ortak Lisans Programları


    *Mimarlık Fakültesi
    - Mimarlık Bölümü
    - Şehir ve Bölge Planlama Bölümü
    - Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü


    *Fen Edebiyat Fakültesi
    - Biyoloji Bölümü
    - Kimya Bölümü
    - Tarih Bölümü
    - Matematik Bölümü
    - Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü
    - Felsefe Bölümü
    - Fizik Bölümü
    - Psikoloji Bölümü
    - Sosyoloji Bölümü
    - İstatistik Bölümü


    *İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
    - İşletme Bölümü
    - İktisat Bölümü
    - Uluslararası İlişkiler Bölümü
    - Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü


    Eğitim Fakültesi
    - Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
    - Eğitim Bilimleri Bölümü
    - İlköğretim Bölümü
    - Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
    - Beden Eğitimi ve Spor Bölümü
    - Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü


    Mühendislik Fakültesi
    - Havacılık ve Uzay Mühendisliği Bölümü
    - Kimya Mühendisliği Bölümü
    - İnşaat Mühendisliği Bölümü
    - Bilgisayar Mühendisliği Bölümü
    - Elektrik ve Elektronik Mühendisliği Bölümü
    - Mühendislik Bilimleri Bölümü
    - Çevre Mühendisliği Bölümü
    - Gıda Mühendisliği Bölümü
    - Jeoloji Mühendisliği Bölümü
    - Endüstri Mühendisliği Bölümü
    - Makine Mühendisliği Bölümü
    - Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü
    - Maden Mühendisliği Bölümü
    - Petrol ve Doğalgaz Mühendisliği Bölümü


    ODTÜ Amblemi Hakkında
    ODTÜ amblemindeki yarım daire ve ay şekilleri Orta Dogu ülkelerinin çogunlugunun bayraklarında bulunan hilalleri temsil etmekte, iç içe iki daire ise dogu-batı uygarlıkları ile bunların ilişkisini yansıtmaktadır.
    [​IMG]
    Pratik Yaklaşım
    Eşit çaplı iki dairenin merkezleri arasındaki uzaklık daire çapının beşte biri (D/5) olmalıdır. Renkli basımda bayrak kırmızısı kullanılmalı ve karşıdan bakıldıgında içi dolu kırmızı hilal solda bulunmalıdır.
    [​IMG]
     



  3. Teşekkürler Jenny. Amblemi cok anlamlıymış. Emeklerine sağlık. :f40:
     



  4. ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ

    [​IMG]


    Misyonu
    Orta Doğu Teknik Üniversitesi, öğretim, araştırma ve toplum hizmetleri etkinliklerini evrensel standartlarda yürüterek, toplumumuzun ve insanlığın sosyal, kültürel, ekonomik, bilimsel ve teknolojik gelişimi için bilgiye ulaşmayı, üretmeyi, bilgiyi uygulamayı, yaymayı ve bu bilgilerle donatılmış bireyler yetiştirmeyi amaç edinmiştir.

    [​IMG]

    Geçmişten Bugüne ODTÜ
    Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye ve Orta Doğu ülkelerinin kalkınmalarına katkıda bulunmak, özellikle fen bilimleri ve sosyal bilimler alanlarında eleman yetiştirmek üzere 15 Kasım 1956 tarihinde “Orta Doğu Yüksek Teknoloji Enstitüsü” adıyla eğitime başlamıştır. Üniversitemizin “Kuruluş ve Hazırlıkları Hakkındaki 6887 Sayılı Kanun” 29 Ocak 1957 tarihinde yürürlüğe girmiştir. ODTÜ'nün özel statüsünü belirleyen ve tüzel kişiliğine kavuşturan 7307 sayılı “Kuruluş Kanunu” ise 27 Mayıs 1959 tarihinde yürürlüğe girmiştir.


    [​IMG]

    Türk yüksek öğrenim sistemine birçok yenilik getiren ve çağdaş eğitimin öncüsü olan Orta Doğu Teknik Üniversitesi ilk yıllarını Kızılay'da Müdafaa Caddesi'nde Emekli Sandığı'na ait küçük bir bina ile TBMM arkasında bulunan barakalarda geçirdikten sonra, 1963 yılında ülkemizin ilk yerleşkesi olan bugünkü yerine taşınmıştır.

    İlk olarak 1956 yılında Mimarlık Bölümü öğretime açılmış, 1957 Şubat döneminde de Makina Mühendisliği Bölümü'nde öğretime başlanmıştır. 1957-1958 öğretim yılı başında Mimarlık, Mühendislik ve İdari Bilimler Fakülteleri kurulmuş, 1959 yılında da Fen Edebiyat Fakültesi'nin kuruluşu tamamlanmıştır. Eğitim Fakültesi ise 1982 yılında öğretime başlamıştır. Bugün, ODTÜ'de 37 lisans programının yürütüldüğü beş fakülte bulunmaktadır.

    [​IMG]

    Üniversitemiz bünyesinde bulunan Fen Bilimleri, Sosyal Bilimler, Enformatik Deniz Bilimleri ve Uygulamalı Matematik Enstitülerinde ise 93 yüksek lisans ve 51 doktora programı yürütülmektedir. Bu enstitülerden Deniz Bilimleri Enstitüsü İçel-Erdemli'de çalışmalarını yürütmektedir.

    Kurulduğu günden bu yana geçen süre içerisinde bilimsel düzeyi, kültürel ve düşünsel boyuttaki ağırlığı ve nitelikli mezunları ile ülkemizin seçkin ve saygın kurumlarından biri haline gelen Üniversitemizde bugün, 700 kadar öğretim üyesi (Prof., Doç., Yrd. Doç.), 300 öğretim görevlisi, 1.000'den çok araştırma görevlisi ve 20.000'i aşkın öğrenci bulunmaktadır. Toplam mezun sayısı ise 60.000'i aşmıştır.

    [​IMG]


    Temel İlkeler
    1. Bilimsel Yaklaşım
    Bir üniversitenin bilimsel misyonunun, var olan bilginin anlaşılmasının sağlanması ve yeni bilgi üretilmesi olduğunu koşulsuz kabul eder. Bu kapsamda bilginin üretilmesi ve paylaşılması süreçlerinde her türlü kısıtlamaya karşı çıkar. Bilimin ve gerçeği aramanın rahatça yapılabildiği, yaratıcılığın ifade edilebildiği ve öğrencilerin kendilerini geliştirebilecekleri bir ortam oluşturur.

    2. Akademik Özgürlük
    Bilginin nasıl ve kime, kim tarafından öğretileceğinin salt akademik gerekçelerle belirlenmesi hakkını yaşamsal görür. Kalıplaşmış düşünce ve fikirlere bilimsel yaklaşımların gerektirdiği ölçüde karşı çıkar. Dürüst sorgulamayı ve yasal protestoyu hak kabul eder. Bu haklarını kullananların yasalar tarafından korunduğu toplum içinde sesini duyurur.

    3. Disiplinlerarası Yaklaşım
    Disiplinlerarası eğitim ve araştırmayı özendirir. Öğretim üyelerinin bağlı bulundukları akademik birimleri dışında çeşitli merkez ve enstitüler altında öbekleşerek tanımlanan eğitim programları ve araştırma projelerinde ortak çalışmalar yapmasını sağlar.

    4. Yaşam Boyu Eğitim
    Kendi bünyesi içindeki mensuplarının, mezunlarının ve toplumun her kesiminden insanların sürekli gelişimi için yaşam boyu eğitimi özendirir ve bilimsel gelişim doğrultusunda yenilediği bilgileri aktarır. Ülkemiz insan kaynağının ODTÜ birikim ve kültüründen daha etkin ve verimli bir şekilde yararlanmasını sağlamak amacıyla etkili eğitim modelleri geliştirip uygulayarak örnek oluşturur.

    5. Nitelikli İnsan Yetiştirme
    Öğrencilerini insani ve ahlaki değerlere sahip ve bunlara saygılı, liderlik yetenekleri ile donatılmış, geniş görüşlü, sürekli öğrenme ve kendini yenileme alışkanlığı edinmiş bireyler olarak topluma kazandırmayı amaçlar. Mezunlarını ODTÜ'de kazandıkları bu yetenekleri kullanabilecekleri çalışma ortamlarına yönlendirir. Ülkemizin en kritik insan kaynağı gereksinimlerinden biri olan bilim adamlığını özendirir.

    6. Öğrenciye Destek
    Öğrencilerinin maddi zorluklar nedeniyle yüksek öğrenim hakkından yoksun kalmaması ve öğrenimini sürdürebilmesi için gerekli desteği sağlamayı görev bilir.

    7. Toplumla İletişim
    İşlevlerini, toplumun her kesimine yararlı olmak için ve çevresi ile yakın ilişki içerisinde sürdürmeyi arzular. Ülkemizin, bölgemizin ve uluslararası toplulukların sorunlarıyla yakından ilgilenir. Bu sorunlara çözümler üreterek kamuoyuna yayar. Bilimsel, kültürel ve sosyal konularda etkileşim sağlamada öncü rol oynar.

    8. Katılımcı Yönetim
    Hızlı değişim ve küreselleşmeye uyum sağlamak için tüm öğretim üyelerini, bölümlerini ve yöneticilerini gelecekle ilgili plan hazırlamaya, somut stratejiler üretmeye, bu stratejilerini hayata geçirmede sürekli ölçme ve değerlendirmeye teşvik eder. Bu amaçla, bilgiye dayalı, görev ve sorumlulukların akademik ve idari birimlere dağıtıldığı, demokratik, katılımcı, dinamik, esnek ve şeffaf bir yönetim biçimini benimser. Öncelikle insana saygı duyan, hoşgörülü anlayışı esas alır.