Online alışverişlerde cayma hakkı

'Zaman Tüneli' forumunda Eylem tarafından 17 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Online alışverişlerde cayma hakkı

    [​IMG]
    Tüketicilerin bilmesi gereken önemli konulardan bir tanesi de Cayma Hakkı’dır. Cayma Hakkı internet üzerinden yapılan alışverişlerde alıcıların aldıkları ürünün teslimatından sonra 7 iş günü içerisinde ürünü geri iade edebilirler. Herhangi bir sebep göstermeksizin, kargo bedelinin de satıcıya ait olduğu tüketicilerin bu hakkına CAYMA HAKKI denmektedir.

    Online alışverişlerde cayma hakkı nasıl kullanılır?

    Alıcı ürünü teslim aldıktan sonra 7 gün içerisinde cayma hakkını kullanacağını satıcıya bildirmek zorundadır. Ancak tüketicinin bu hakkı kullanabilmesi için ürünün fatura ya da satış fişinin mutlaka olması gerekmektedir. Aksi taktirde tüketici cayma hakkını kullanamaz.

    Cayma Hakkı kullanıldığı zaman ürünün iadesi için tüketici herhangi bir kargo ücreti ödemez. Ücret satıcı tarafından ödenmektedir.

    Ürünün iadesi için cayma hakkı kullanacak olan alıcı satıcıya bu isteğini belirttikten sonra 3 gün içerisinde kargo bilgilerini iletmek zorundadır. Yoksa bu hakkından faydalanması mümkün değildir.