Omega Diyeti

'Kitap özetleri' forumunda YAREN tarafından 22 Ağustos 2008 tarihinde açılan konu


  1. Yazar : Artemis P. Sımopoulos & Jo Robınson

    [​IMG]

    "İyi yağlar" -elzem yağ asitleri- varlığımızın her alanında kalp atışlarımızı, öğrenme yeteneğimizi ve hafızamızı etkiler. İki çeşit elzem yağ asidi (EFA'lar) vardır, omega-6 ve omega-3. Günümüz diyetindeki problem omega-6 yağ asitlerinin, omega-3 yağ asitlerinden çok fazla alınmasıdır. Bu saklı dengesizlik, kalp hastalığına, kansere, şişmanlığa (obeziteye), otoimmün hastalıklara, alerjilere, diyabete ve depresyona neden olur. Omega Diyeti doğaldır, diyetinizdeki elzem yağ asitlerini dengeleyen zaman testlidir. Salata sosları, peynir, yumurta, balık -hatta çikolatalı tatlılar- dahil olmak üzere "iyi yağlar içeren" bol miktarda antioksidandan zengin meyveler, sebzeler ve kuru baklagillerden oluşan lezzetli yiyecek paketidir.

    Omega Diyetinin sağladıkları:

    - En uygun fiziksel ve zihinsel sağlık için yedi basit diyet önerisi
    - Vücudumuzun beslenme dengesinin yapılanması için kısa öneriler
    - Az yağ yemenizi ve yağ kaybetmenizi sağlayacak diyet planı
    - Çabuk ve kolay hazırlanacak elli lezzetli tarife
    - Diyeti uygulamaya başlarken üç haftalık kapsamlı mönü

    Artemis P. Simopoulos, M.D., elzem yağ asitleri konusunda bir dünya otoritesidir, ABD Başkanlık Sarayının iaşe ofisinin beslenme danışmanıdır. The Healing Diet yazarıdır, World Review of Nutrition and Dietetics başeditörüdür. Washinton D.C.'de yaşamaktadır.