Omega 3 İçeren Besinler

'Sağlık Rehberi' forumunda Eylem tarafından 17 Mayıs 2016 tarihinde açılan konu

  1. Eylem

    Eylem Editör Site Yetkilisi


    Omega 3 İçeren Besinler

    [​IMG]
    Omega üç insan sağlığı için çok önemli bir vitamin kaynağıdır.

    Eğer balık yemeyi sevmiyorsanız yada deniz ürünlerine karşı bir alerji probleminiz varsa farklı besin kaynaklarından Omega 3 ihtiyacınızı vücudunuza ekleyebilirsiniz.Omega 3 balıktan başka daha birçok besinde bulunuyor.İşte tüketmeniz gereken Omega 3 içeren besin kaynaklarından bazıları:

    Özellikle Ceviz kalp dotu olan ceviz doymamış yağ içeren zengin besin kaynaklarımızdan birtanesidir.Ve Soya fasulyesi yarım kase haşlanmış ve kabukları soyulmuş soya fasulyesi 300 miligram bitki bazlı Omega-3 yağ asidi içerdiğini biliyormusunuz?

    Soya fasülyesini dilerseniz sağlıklı bir atıştırmalık olarak da tüketebilirsiniz.Ayrıca zenginleştirilmiş süt ürünleri yeşil alanlarda beslenen inekler, keçiler ve koyunlar diğer yemlerle beslenenlere oranla omega-3 yağ asiti yüksek süt üretir. Kanola yağı Her gün yemeklerinizde kullanmanız gereken bu yağın içinde yüksek miktarda omega-3 yağ asiti bulunuyor.Ispanak Karalahanın yanı sıra yarım tabak ıspanakta 100 miligram Omega-3 yağ asidi bulunuyor.Yumurta Tavuklarınızı kendiniz yetiştiriyorsanız yemlerine keten tohumu ve kanola yağı eklediğinizde yumurta zenginleştirilebilir. Bu şekilde yumurtanın içerdiği Omega 3 yağ asiti oranı 115 miligrama kadar çıkar.