Olumlu düşünmenin yolları-Kontrollü Kalmanın Yolları

Konusu 'Sağlık bilgisi' forumundadır ve Ezlem tarafından 14 Mart 2011 başlatılmıştır.

  1. Ezlem Üye


    Kontrollü Kalmanın Yolları
    psikolojide kontrol
    Olumlu düşünme
    Nasıl Kontrollü Kalınır

    [​IMG]

    Olumlu düşünme koşullara, mizaca veya zekaya bağlı olmaksızın herkes tarafından öğrenilebilir! Başarılı insanı belirleyen ilk özellik, TUTUMUDUR! Kişi olumlu tutum ve düşüncelere sahipse, zorluklarla uğraşmayı seviyor ve onların üstesinden gelmekten haz duyuyorsa, başarılarının yarısını gerçekleştirmiş sayılır! İnsanlar arasındaki fark, ufaktır! Ancak bu fark , büyük farklılığa neden olur! Ufak fark, TUTUMLARDADIR! Büyük farklılıksa, bu tutumun OLUMLU veya OLUMSUZ olduğudur! Olumlu düşünmenin büyük adımlar attıran kabul edilmiş biçimi, insanlara düşüncelerini yeniden düzenleme ve hayatlarını daha iyi yapma konusunda mükemmel bir kavramdır! Yaşamlarımızda büyük çaplı bir değişikliği başarmada bize yardımcı olan cevaplardan biridir! Hemen hemen yolun çoğunu onunla gideriz ama hepsini değil! Bir derenin iki tarafı arasındaki mesafenin yüzde doksanını atlamaya benzer! Karşı tarafa neredeyse ulaşırız!

    Olumlu düşünme için altın kurallar:

    Başarıyı kabullenin.
    Genellemelerle değil o duruma has şeylerle uğraşın.
    En kötü korkularınızın gerçekleşme ihtimalini gerçekçi olarak değerlen- dirin.
    Olabilecek en kötü senaryoyu düşünün.
    Elinizden gelenin en iyisini yapın ve neticeyi kabullenin.
    Kesinlik taşıyan şeyleri amaç edinin.
    Olumsuz düşünceleri içinde bulunduğunuz çevre şartlarına göre değerlendirin.
    Neyin yanlış olduğundan çok neyin doğru olduğu üzerinde yoğunlaşın.
    Kendinize şöyle sorun: “Bu beni niye üzüyor?”
    Olumlu düşünceden çok fazla şey beklemeyin.
    Egonuzu nasıl desteklersiniz?

    Başarılarınızı duyurun.
    Başarılarınızı kutlayın.
    Kendinize ödüller verin.
    İyi yanlarınızın listesini çıkarın.
    Başarılarınızı kaydedin.
    Performansı tam ve doğru değerlendirmek:

    Her olumsuz noktayı olumlu bir noktayla dengeleyin.
    Yapıcı eleştiriden yararlanın.
    Başarılar kadar başarısızlıkları da paylaşın.
    Düzeltmeniz gereken şeylerin farkında olun.
    Her hatadan çıkarılacak bir ders olduğunu unutmayın.
    Kontrolü yeniden kazanmak:

    Kendinize şöyle sorun: “işler bir parça daha iyi gitseydi durum nasıl olurdu ?”
    Yapabileceğiniz bir şey olup olmadığını araştırın .
    Stresli olduğunuzda beklentilerinizi azaltın.
    Tıpkı bir oyuncu gibi performansınızı prova edin.


     

Sayfayı Paylaş