Okula Giden Çocuklar Nasıl Beslenir

'Sağlık bilgisi' forumunda EyLüL tarafından 4 Kasım 2012 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]



    Çocuğunuza sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırmak istiyorsanız buna küçük yaşlardan başlamalısınız. Özellikle tost ve hamburger, patates kızartması, kolalı içeceklerin bulunduğu kantinlerden karnını doyurmasındansa beslenme çantası alışkanlığı kazandırın. Çocuğunuzun beslenme çantasında öğle yemeğine kadar arada yiyebileceği bir meyve, öğle yemeğinde ekmeğinin arasına konulacak peynir veya et/tavuk yanında bir kutu ayran veya bir kutu süt, yanında kuru meyveli bir-iki dilim kek veya evde yapılmış börek konulabilir.

    Okul cağı çocuklarında fiziksel ve zihinsel büyüme çok hızlıdır . Bu dönemde yapılan pek çok davranış ileri yaslarda kişiliğimizi oluşturur.Çocuklarınıza kazandırmanız gereken alışkanlıklar şöyle sevgili Anne Ve Babalar öncelikle dikkat etmemiz gerekenler.Tatlı ve şekerlemeler çocuklarda yorgunluk ve sinirlilik yapar lütfen unutmayın.Çocuklarınıza şeker yerine , meyve yeme alışkanlığı kazandırmalınız.Yemek Masalarımızdan tuzu ve şekeri kaldıralım.Çocuklara Meyve suyu yerine meyveyi posalı tüketmesini sağlayın.Çocuklarınıza 3 yaşından itibaren ezerek ve blendır yaparak püre halinde çorba ve yemek yedirmekten vazgeçmeyin.

    Çocuğun beslenme çantasında olması gerekenler

    Çocukların her öğününde karbonhidrat-protein- yağ dengesinin olması istenir. Eğer çocuk kahvaltısını evde yapıp çıkıyorsa, öğle yemeğine kadar arada yiyebileceği bir meyve, öğle yemeğinde ekmeğinin arasına konulacak peynir veya et/tavuk, yanında bir kutu ayran veya bir kutu süt, yanında kuru meyveli bir-iki dilim kek veya evde yapılmış börek, beslenme çantasına konulabilecek alternatifler olabilir.