Okul Öncesi Matematik Eğitimi

'Çocuk Kulübü' forumunda YAREN tarafından 2 Ocak 2009 tarihinde açılan konu


  1. Okul Öncesi Matematiği: İyi Başlangıçlar Sağlama Küçük çocukların eğitimi için Ulusal Birliğin birleşmiş durum beyanatı ve matematik öğretmenleri için Ulusal Konsey.

    DURUM: Matematik öğretmenlerinin ulusal konseyi ve küçük çocukların eğitimi için Ulusal Birlik 3-6 yaşlarındaki çocuklar için yüksek kalite, meydan okuma, faydalanabilir matematik eğitiminin, gelecekteki matematik öğrenimi için gerekli olduğunu doğrular. Her okul öncesi kurumunda, çocuk etkili, araştırmaya dayalı müfredat programını ve öğrenme methodlarına tecrübe kazanmalıdır. Bu gibi yüksek kalite sınıf araştırmalar, poliçeler, organizasyonel destekler ve öğrenmelerin bu meydan okumayı ve önemli işleri yapmalarını sağlayan yeterli kaynakları gerektirir.


    MEYDAN OKUMA: Kısacık hayatları boyunca, çocuklar kendi yaşamlarının matematiksel boyutlarını fark eder ve keşfederler. Tıbkı uzun binaları dengelemek ya da bir paket karakterini dürüstçe oyun arkadaşlarıyla paylaşmaları gibi kaliteye kıyaslarlar, model bulurlar, yaşamda kendine yer edinir ve gerçek problemlerle boğuşur. Matematik çocukların okul dışındaki yaşantılarında duyarlılık kazanmasında ve okuldan katı bir başarı kurmasında yardımcı olur. İlkokul ve ortaokulda çocukların matematiksel zekaya, sadece fende, sosyalde, diğer derslerde değil matematik dede beceriye ihtiyaçları vardır. Lisede teknolojik ve yüksek eğitim için bir çıkış sağlayan kurslarda başarılı olmak için çocukların matematiksel yeterliliğe ihtiyaçları vardır. Öncelikle okul dışında, bütün yetişkinler mesleklerinde sivil yaşamlarında, toplumda ve ev hayatındaki kararlarını oluşturmak için iyi bir temel matematiğe ihtiyaç duyarlar.


    Toplumun tüm üyelerinde matematik temelini sağlarken yüksek yeterlilik seviyesini sağlayan iş için sürekli sayıları yükselen genç insanları hazırlamaya da ihtiyaçları vardır. 21.yy için matematik ve bilim öğretimi üzerine Ulusal Komisyon şu soruyu sorar: çocuklarımız kendi kararlarıyla yeni bir Amerika yaratacakları güne yaklaşırken, imkanlar üzerinde sermaye sağlama ve meydan okumalarla karşılaşmak için matematiksel ve bilimsel aletlere ihtiyaç duyacaklar mı? 1970 lerden beri US’in çocukların performanslarının bir dizi fikirleri, beklenenin ve gerekenin çok daha üstünde iyi seviyede matematik becerisi ortaya çıkarmıştır.

    Son yıllarda NCTM ve diğerleri, matematik eğitimini geliştirmek için yeni standartlarda ve diğer kaynakları gösterir ve enstitü reformları içeren ilkokul, orta ve özellikle lisede gelişmeler kaydedilmiştir. Hala başarı matematikde ve diğer alanlarda durumdan duruma ve okul ayırımından ayrımına değişiklik göstermektedir. Başarının birçok cesaretlendirici göstergesi ve aynı zamanda süregelen ilgi vardır. Edebiyatta olduğu gibi matematik dede sefalet içinde yaşayan ve etnik azınlık ve dil bilimci grupların üyesi olan çocuklar belirgin olarak düşük başarı gösterirler. Eğer Amerikalıların matematikteki yeterliliklerinin gelişimindeki ilerleme devam etmeliyse, ilk matematik deneyimlerine daha fazla önem verilmeli. Bunun gibi artırılmış farkında olma ve çaba son zamanlarda okuma yazma kurumlarına verilen saygıyla olmuştur. Buna benzer olarak artırılmış enerji, zaman ve ilk yıllara ait geniş terazili sözler matematik öğreniminde önemli ilerleme üretecektir.

    Fırsat açıktır: milyonlarca küçük çocuk ilgi alanlarında ve diğer ilk matematiksel deneyimlerin alınabileceği ilk eğitim kurumlarındadır. Çocukların kapasitelerindeki araştırmaları biriktirmek ve yaşamlarının ilk 6 yılında öğretmek, ilk deneyimlerin uzun süreli gelir olduğunu kabul eder. Bilgimizin tamamlamada çok uzakta olmasına rağmen şu anda matematiğin resmini tam olarak doğrulayabilen küçük çocuklara ve onların anlayışlarını artıran araştırmalara sahiptir. Bu bilgi her nasılsa henüz etkili bir şekilde öğrenimlerine rehberlik etme formu çoğu okul öncesi öğretmenlerinin elinde değildir. Çoğu okul öncesi programlarının 3-6 yaşlarındaki çocukların yüksek kaliteli matematik eğitimlerini başarmak için gidilecek çok uzun mesafeli olması şaşırtıcı değil..



    (alıntı)​