Okul Öncesi Eğitimde Kurallar

'Çocuk Kulübü' forumunda YAREN tarafından 5 Mayıs 2011 tarihinde açılan konu


  1. Okul Öncesi Eğitiminde Kurallar,
    Okul Öncesi Eğitimi Kuralları,
    Okul Öncesi Eğitimde Kurallar nelerdir


    KOLBERG AHLAK GELİŞİMİ

    Kolberg Ahlak Gelişimi 3 düzeyden oluşur
    Bu düzeyler:
    • Gelenek öncesi düzey
    • Geleneksel düzey
    • Gelenek sonrası düzey

    • GELENEK ÖNCESİ DÜZEY

    Bu düzeyde kurallar başkaları tarafından konur Bu düzeydeki çocuk, kültür içinde kabul edilen iyi ve kötü ölçütlerine göre davranır Ahlak gelişiminde yer alan altı aşamadan ilk ikisi, gelenek öncesi düzey içinde yer alır

    Aşama 1: Ceza ve itaat eğilimi

    Bu düzeydeki çocuklar sadece otoriteye uyar ve cezalandırılmaktan kaçınırlar Genel olarak olayların dış görünüşüne ve meydana gelen zararın büyüklüğüne bakarak karar verirler Olayın gerisindeki neden önemli değildir Etkinliğin fiziksel sonuçları, etkinliğin iyi ya da kötü olduğunu belirler

    Aşama 2: Araçsal İlişkiler Eğilimi

    Çocukların kendi ihtiyaç ve isteklerinin karşılanması önemlidir Diğer insanlarında ilgilerinin farkına varırlar Ancak, ahlaki yargıda bulunacakları zaman, başkalarının ihtiyaçlarını somut bir şekilde dikkate almakla birlikte, hala birinci planda kendileri vardır

    GELENEKSEL DÜZEY

    Birey, için aile, grup ve ulusun beklentileri, her şeyden önemlidir Bu beklentiler yakın ve açık sonuçları düşünülmeksizin kabul edilir ve değerlidirler Kendi ihtiyaçları bazen grubunkilere göre ikinci planda kalır

    Aşama 3: Kişiler Arası Uyum Eğilimi

    Geleneksel düzey içinde yer alan üçüncü aşamada, akran gruplarıyla işbirliği gözlenir İyi davranış, başkalarına yardım etmek ya da onları mutlu etmektir Başkaları tarafından onay görmek, iyi çocuk olmak önemlidir Ben merkezliliğin azalması ve somut işlemler dönemine girmesiyle çocuk, olaylara başkaları açısından bakabilme özelliğini kazanır

    Aşama 4: Kanun ve düzen eğilimi

    Bu dönemde doğru davranış, otoriteye ve sosyal düzene uygun olarak kişinin görevini yerine getirmesidir Artık, akran gruplarının kurallarının yerini, toplumun kuralları ve kanunları almıştır Kanunlar soru sorulmaksızın izlenir Kanunlara uymayanlar asla onaylanmazlar

    GELENEK SONRASI DÜZEY

    Bireyin, başkaları ve otoriteden bağımsız olarak izlemek istediği ahlak ilkelerini seçtiği ve kendine özgü değer sistemini örgütlediği düzeydir Ahlak gelişiminin beş ve altıncı aşaması bu düzeyin kapsamındadır

    Aşama 5: Sosyal sözleşme eğilimi

    Kanunların kullanımı ve bireysel haklar eleştirici bir şekilde incelenir Toplumun kanunları ve değerlerinin göreli ve topluma özgü olduğu kabul edilmektedir Kanunların demokratik olarak değiştirilebileceği ilkesine sahiptirler Kanunlar, sosyal düzeni korumak, temel yaşama ve özgürlük haklarını güvence altına almak için gerekli görülmektedir

    Aşama 6: Evrensel ahlak gelişimi

    Kişi ahlak ilkelerini kendisi seçip oluşturur Bu ilkeler, adalet, eşitlik, insan hakları gibi bazı soyut kavramlara dayalıdırBireyin haklarına saygı esastır