Okul hastalıkları ve bitkisel tedavileri

'Hastalıklar' forumunda Ezlem tarafından 5 Aralık 2010 tarihinde açılan konu


  1. Okul hastalıkları ve bitkisel tedavileri,Okulda bulaşan hastalıklara bitkisel tedaviler,
    Okul hastalıkları, Okul Dönemi Hastalıkları , Okul Dönemindeki Hastalıklar


    “Okul hastalıkları” için şifa reçeteleri

    Yeni eğitim döneminin başlamasıyla birlikte nezle, orta kulak iltihabı, sinüzit, anjin, faranjit ve larenjit gibi “okul hastalıkları” da yayılmaya başladı. Bunun sebebi; kalabalık ve kapalı ortamlarda birlikte yaşayan çocukların hastalığı biribirlerine bulaştırmaları ve çok değişken hava şartları sebebiyle vücut dirençlerinin düşmesidir. Ayrıca okulda geçen sürelerde, terleme ve soğuk su içme gibi hastalığa zemin hazırlayan olumsuz gelişmeler konusunda anne-baba kontrolü imkansızlaşmaktadır.
    Nezle ve buna bağlı burun tıkanıklığı, çocuklarda en sık görülen rahatsızlıklardır. Ancak, nezle deyip geçmemek ve bu hastalığı hafife almamak gerekir. Çünkü nezle iyi tedavi edilmezse; orta kulak iltihabına, sinüzite veya bronşite yol açabilir.
    Nezleden kurtulmak veya verdiği sıkıntıları azaltmak için önerilen ilaç, damla veya spreyler 2-3 günden fazla kullanılmamalıdır. Bunların tedavi edici özelliği de yoktur. Antibiyotik ve ateş düşürücü ilaçlar da hemen kullanılmamalıdır. Orta kulak iltihabı, sinüzit ve üst solunum yolu enfeksiyonu gibi daha ağır hastalıklarda antibiyotiğe başvurulmalı ve tedavi en az 5-10 gün sürmelidir.
    Ancak bu tür rahatsızlıklar, okullarda sık sık tekrarlandığı ve adeta salgına dönüştüğü için çok sık aralıklarla antibiyotik kullanmak da doğru değildir. Bu sebeple şifalı bitkilerle hazırlanmış formüllerden istifade ederek bu rahatsızlıkları önlemeye çalışmanın çeşitli yararları vardır. Hiçbir yan tesirlerinin olmayışı ve hastalıkları önleyici özellikler taşıması bu formüllerin önemini daha da artırıyor.

    İşte bu formüllerden bazıları

    4 bardak suya; 3 tutam okaliptüs yaprağı konur. Kaynarken çıkan buharı teneffüs edilir. Sonra süzülür. Günde 3 kere, birer çorba kaşığı içilir.
    1 kahve fincanı ılık suya; 10 damla limonsuyu konur. İyice karıştırıldıktan sonra burna çekilir.
    2 su bardağı çiğ süte; 1 tatlı kaşığı ada çayı konur. Kaynatıldıktan sonra 20 dakika bekletilip, süzülür. Yatarken içilir.
    1 su bardağı şalgam suyuna; 2 tatlı kaşığı süzme bal konur. Kaynatıldıktan sonra, sıcak sıcak içilir. Çok etkili bir terkiptir.
    1 su bardağı dolusu rendelenmiş kuru soğan, 1 çay bardağı süzme bal ve 2 su bardağı üzüm suyu karıştırılır. Temiz bir kavanoza doldurulduktan sonra ağzı kapatılıp, 15 gün bekletilir. Günde 3 kere, birer tatlı kaşığı içilir.
    2 baş kuru soğan ve 3 diş sarımsak, ince ince kıyılır. Üzerine 2 su bardağı çiğ süt konup, 15 dakika kaynatılır. Yarım saat bekletildikten sonra süzülür. Suyuna; 1 çorba kaşığı süzme bal ilâve edilir. Saat başı, birer çorba kaşığı içilir. Çok etkili bir terkiptir. Müzminleşmemiş nezleyi en kısa zamanda geçirir.
    4 bardak suya; 1 limon (kabukları ile) 2 çorba kaşığı kuru nane ve 2 çorba kaşığı adaçayı konur. 10 dakika bekletildikten sonra süzülür. Suyuna, 1 çorba kaşığı süzme bal ilâve edilir. Günde 3 kere, birer su bardağı içilir.
    6 bardak suya; 1 tutam ıhlamur, 1 tatlı kaşığı çay, 1 tutam mürver çiçeği, 1 tatlı kaşığı papatya, 1 kahve kaşığı anason konur. 10 dakika kaynatıldıktan sonra süzülür. Suyuna, 12 çorba kaşığı limonsuyu konduktan sonra gargara yapılır.
    1 çay bardağı sıcak suya; 1 kahve kaşığı nane konur. 5 dakika bekletildikten sonra süzülüp, içilir. Aynı işlem, sabah akşam tekrarlanır.
    1 tutam lavanta çiçeği; 1 çorba kaşığı keten tohumu ve 1 çorba kaşığı toz şeker karıştırılır. Küçük bir kaba doldurulup, ateşte yakılır. Çıkan dumanla, tütsü yapılır.
    4 bardak suya; 1 çorba kaşığı kuru üzüm, 5 tane hünnap ve 2 tane kuru incir konur. Üzerine de 1 tane kurutulmuş muz doğranır. 10 dakika kaynatıldıktan sonra süzülür. Günde 3 kere, birer kahve fincanı içilir.
    10 bardak suya; 4 çorba kaşığı papatya çiçeği, 2 tane ince ince doğranmış küçük kereviz, 4 çorba kaşığı dövülmüş dereotu tohumu ve 5 tane kuru incir konur. 10 dakika kaynatıldıktan sonra süzülür. Günde 3 kere, birer çay bardağı içilir.
    4 bardak kaynak suya; 1 tutam mersin ağacı yaprağı ve 1 çorba kaşığı mersin ağacı tohumu konur. 10 dakika kaynatıldıktan sonra süzülür. Günde 3 kere, birer çorba kaşığı içilir.
    4 bardak suya; 2 tutam turunç çiçeği konur. 10 dakika kaynatıldıktan sonra süzülür. Günde 3 kere, birer kahve fincanı içilir.

    Sınıftaki hava gençleri etkiliyor

    Minnesota Üniversitesi Gençlik Sağlığı ve Gelişimi Enstitüsü bilim adamları tarafından gerçekleştirilen geniş çaplı bir araştırma, sınıfta esen olumlu havanın gençleri şiddet, uyuşturucu, intihar veya hamilelikten koruyabileceğini gösterdi. ‘Sınıftaki ortam öğrencilerin yanlış yola sapmalarında belirleyici bir rol oynamakta’ diyor enstitü başkanı Robert Blum. Blum, sınıftaki öğrenci sayısı ve öğretmeninin akademik seviyesinden çok gencin sınıfa girdiğinde karşılaştığı çevrenin daha önemli olduğunu vurguluyor. Öğrenciler birbirlerine saygılı davranıyorlar mı? Öğretmenle iyi anlaşıyorlar mı? Dersleri dinliyorlar mı? İşte en önemli sorular bunlar.

    Bu kriterlerden yola çıkılarak 127 okuldan 71.515 öğrenciyle yapılan bir anket sonucunda sınıfın kalabalık olmasından çok okulun büyüklüğü önem kazanmış. Öğrencilerin okulda kendilerini iyi hissetmeleri okulun büyüklüğüyle orantılı. Buna göre büyük okullarda okuyanlar daha avantajlı. Ancak bu küçük okullardaki öğrencilerin daha mutlu oldukları anlamına gelmiyor. Blum’a göre 600-900 öğrencilik bir okul en ideali. Çünkü 600’den daha az öğrenciye sahip okullarda genelde daha az eğitim malzemesi bulunmakta. Öğrencilerin okullarına uyum sağlama derecesi 5 üzerinden yapılan bir değerlendirmeye göre 3,64 olarak sonuçlanmış. Araştırılan okullar arasında okul ortamından tamamen uzak ya da tümüyle bağlı olan öğrencilere ise rastlanmamış.