Okul Çocukları İçin Sağlıklı Beslenme

'Hastalıklar' forumunda Yasemin tarafından 20 Ağustos 2013 tarihinde açılan konu


  1. Okul çocukları için Beslenme Önerileri




    Okul çağı çocuklarının sağlıklı beslenmeleri hem zihinsel gelişimleiri için hem fiziksel gelişimleri için çok mühimdir.

    [IMGALT=http://resim.forumdas.net/upl/uploads/okulcagi-coucklari-1458.jpg]okulcagi-coucklari-1458[/IMGALT]

    6 ile 12 yaş dönemindeki okul çağı çocukları için sağlıklı beslenmeleri ileriki yaşlarda sağlık sorunları yaşamalarını önler gelecekde sağlıklı bireyler olmalarını sağlar.Okul çağındaki çocukların, hızlı büyüme ve gelişmeleri, normal beyin ve zekâ gelişimleri ve zihinsel performansları için enerji ve tüm besin öğelerine olan gereksinimleri yaşamın diğer dönemlerine göre daha fazladır.

    Okul çağı çocuklarda sağlıklı beslenme, büyüme ve gelişmelerini, okuldaki performanslarını, başarılarını ve aktif olmalarını sağladıklarını aklınızdan çıkarmayın.Okul çağındaki çocuklar Günde 5-6 öğünde, 4 temel besin grubunu içeren sağlıklı menülerle beslenmelidirler.

    Büyükler içinde çocuklar içinde kahvaltı günün en önemli öğünüdür. Yapılan bazı araştırmalar okul döneminde çocukların çoğunun kahvaltı etmediğini, etse bile sağlıksız abur cuburlar ile geçiştirdiğini göstermektedir.
    Çocuklara kahvaltıda ve diğer öğünlerde içecek olarak süt veya meyve suyu verilmesine özen gösterilmelidir.

    Çay veya kahve besin öğelerinin vücutta kullanımını azalttığı için çocuklara ana öğünlerde verilmemelidir.
    Beslenme durumları izlenmeli kilo artışı veya zayıflaması dikkate alınarak önlemler alınmalıdır.

    Besin öğelerine göre çocukların ortalama günlük alması gereken yiyecek miktarları aşağıdaki gibidir.

    Süt Grubu: 3 su bardağı (600 ml)
    Sebze Grubu: 2 porsiyon
    Meyve Grubu: 3-4 porsiyon (1 porsiyon miktarı bir avuç dolusu kadar)
    Et Grubu: 3 porsiyon (kırmızı et:90 gr, balık-tavuk: 150 gram)
    Yumurta: 1 adet
    Peynir: 1-2 dilim (30-50 gram)
    Tahıl Grubu: 7-9 porsiyon (1 porsiyon tahıl: 1 ince dilim ekmek, 1 kâse çorba, 2 yemek kaşığı makarna, 1 orta boy patates

    Çocukların açlıklarını bastırmak için genelde abur cubur denilen besleyici değeri olmayan besinlere ve içeceklere yönelirler. Bunu önlemek için okulda teneffüs aralarında yemeleri için sağlıklı ara öğünler hazırlamaya özen gösterin. Süt kek, meyve suyu- sandviç gibi, meyve gibi besinleri sırayla çantasına koyun ve bunarlı gün içinde yemesi gerekli zamanları ona öğretmeyi unutmayın.