öğrenme teknikleri nelerdir

'Sorun Cevaplayalım' forumunda Gazel tarafından 4 Ekim 2011 tarihinde açılan konu


  1. Öğrenme yöntemlerinin bilinmesi eğitim için çok önemli bir gereksinimi sağlar.Çünkü her öğrenme tekniği aynı etkinlikler kullanmaz. Öğrenme yöntemleri şunlardır;

    1-İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi

    2-Yaratıcı drama ve rol oynama yöntemi

    3-Probleme dayalı öğrenme yöntemi

    4-Proje tabanlı öğrenme yöntemi

    1-İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi:
    Ortaklığa dayalı öğrenme biçimidir.Hedefe ulaşmak için tüm bilgiler ,kaynaklar bir araya getirilir.Grup içindeki kişilerin birbirleri ile etkileşimi ve paylaşımı önemlidir.

    2-Yaratıcı drama ve rol oynama yöntemi:
    Temel kuralları önceden bilinen,lider tarafından yönlendirilen bir grup oyunu dur.Grup çalışmasıdır,bütün aşamalar öğrenciler tarafından yürütülür.,dramada karar verme,etkili iletişim,sorumluluk alma becerileri gelişir.Etkinlikler o an gelişir önceden hazırlanmaz.öğrencinin ne söylediği değil,neyi nasıl söylediği önem taşır.

    3-Probleme dayalı öğrenme yöntemi:
    Üç temeli vardır,;önceki bilgilerin kullanılması ,gereksınım duyulan konuların belirlenmesi,bu konuların öğrenilmesi ve tartışılması.Basit bir konu ya da senaryoyu problem şekline dönüştürüp kullanılabilir.Önceki bilgiler paylaşılır,nelere ihtiyaç var,neler yapılabilir tartışılır,çalışmalar tolarlanır adım adım karara giderler.

    4-Proje tabanlı öğrenme tekniği:
    Öğrenmede analiz,sentez,değerlendirme basamaklarını sağlamayı amaçlamaktadır.Proje ilişkisel öğrenmeyi sağlamak amacı ile bir tasarı geliştırmeyi sağlar.Bireysel ve küçük grup çalışmasına dayanarak ortaya sonut bir ürün konması amaçlanır,öğrenme sorumluluğu ve işbirliğini öğrenir.
     



  2. Tam öğrenme modeli;öğrenciler arasında gözlenen öğrenme düzeyi farklılıklarını en aza indirmeyi;öğrencilerin büyük çoğunluğunun en üst düzeyde öğrenmelerini sağlamayı hedeflemektedir.Zihinsel özrü olmayan bir çocuğa gerekli zaman,ön koşul öğrenmeler ve öğrenme için gerekli koşullar sağlandığı zaman her öğrencinin öğreneceği varsayılır.