Öğlen Uykusunun Faydaları

'Sağlık Rehberi' forumunda YAREN tarafından 24 Şubat 2010 tarihinde açılan konu


  1. Öğlen Uykusunun Faydaları

    Öğlen uykusunun beyin gücü ve öğrenme yeteneğini arttırdığı kanıtlanmış. Sınava çalışmak için sabahlayanların ise özümseme yeteneği azalıyor.

    Uzmanlar gündüz bir saatlik şekerlemenin beyni dinlendirdiği gibi öğrenme ve problem çözme yetilerini güçlendirdiğini bir kez daha ispat etti.
    Öğrencilerin sınav zamanlarında genellikle başvurdukları sabahlama yöntemininse, beynin yeni bilgileri özümseme yeteneğini yüzde 40 oranında azalttığı vurgulanıyor.

    ABD’deki California Üniversitesi’nde uyku üzerinde yürütülen bir çalışmada 39 yetişkin, şekerleme yapacak ve yapmayacak iki gruba bölünmüş. Her iki gruba beynin veriye dayalı anıları depolayan bölümü olan hipokampusu zorlayacak ağırlıkta bir öğrenme testi uygulanmış ve birbirine çok yakın sonuçlar elde edilmiş.

    Öğleden sonra saat 14:00’te ise birinci gruptan 90 dakikalık bir öğlen uykusu çekmesi istenmiş, diğer grupsa uyanık tutulmuş.

    Aynı gün saat 18:00’de her iki gruba yeni bir öğrenme testi uygulandığında, uyanık kalanların öğrenme becerilerinin öğlenki teste göre gerilediği görülmüş. Uykucularsa rakip grubu geçmekle kalmayıp öğrenme yetilerinde yükselme sergilemiş.

    Berkeley deneyini yöneten psikolog Matthew Walker’a göre uyku, beynin kısa dönemli anı deposunu temizleyerek yeni bilgilerin özümsenmesi için yer açıyor. Araştırmacı, “Hipokampusunuzdaki e-posta kutusunun dolmuş olduğunu düşünün” diyor. “Biraz uyuyup bu veri e-postalarını boşaltmadıkça yeni posta alamıyorsunuz. Siz uyuyup bilgi için yeni bir dosya açana kadar e-posta hipokampusa giremeyip sekiyor”.

    Walker, daha önceki çalışmalarında bilgiye dayalı anıların hipokampusta geçici bişr süre tutulduktan sonra, daha fazla depolama alanı bulunan ön alın lobuna aktarıldığını göstermişti.

    Son deneyde Walker ve ekip arkadaşları, bu bellek tazeleme sürecinin, denekler uykunun belli bir bölümündeyken gerçekleştiğini de ortaya koymuş bulunuyorlar. Bu bölge, “Hızlı göz hareketleri” (REM) uykusu evresiyle daha sonraki derin uyku evresi arasında yeralan, “2. aşama REM’siz uyku” bölümü. İnsanlar, uykularının yarısını bu bölümde geçiriyor.

    Walker, “Doğa anamızın, bize gecelerimizin yarısını bir uyku aşamasından ötekine geçmek için harcatması boşuna olmasa gerek” diyor.
     



  2. Şimdi bu konunun bana zararlarını anlatıp gece uykusuna geçiyorum :)

    1- Öğlen uykusundan uyanınca sersem gibi olurum
    2- Günün hangi saatinde olduğumu unuturum
    3-Tatlı birşeyler canım ister
    4-Yemek düzenim şaşar
    5-Uyanmakta zorluk çekerim gündüzü geceye karıştırırım
    6-Vee en önemlisi o gece uyuyamammmm :(
     



  3. Hah tamam işte. tam aradığım konu Yarenim. Yetkililere sesleniyorum burdan. Önce bu konuyu okusunlar sonrada öğlen yemek molasına birde uyku molası eklensinler. Biz niye mahrum kalalım dimi bu faydadan Sonuçta işyerindede bişeyler öğrenip uyguluyoruz dimi :f196:;)
     



  4. Benim bildiğim bu belirtiler ikindi ile akşam arasında yatılan uykudur.Öğlen uykusu olduğuna emin misin canım .:f20:
     



  5. Milleti uyutmaya çalışıyor bunlar...Yeter artık uyduğumuz... :)
     



  6. Neden geceler çuvalamı girdi derlerse hiç şaşırma Dileğim.İşlerine geleceğini hiç sanmıyorum:f81::f196:
     



  7. Hımm şimdi öğlen uykusu derken 12- 13 saatlerinde değil :oops: ikindi vaktini buluyor :)