Neden Kilo Veremeyiz?

'Kadınca' forumunda eftelya tarafından 19 Ocak 2012 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]


    Haftalar boyunca sadece salata ve meyve yiyerek kilo vermeye çalışıp başarılı olamıyorsanız inanın yalnız değilsiniz. Bu durum herkesin yaşadığı bir problemdir. Hatta bazıları bunun sonucunda o kadar demoralize oluyor ki tüm kilo verme planlarından vazgeçmeye karar verebiliyor. Kilo vermeyi engelleyen sebepler nelerdir kısaca bir göz atalım;

    1-Zamanında yemek yemiyorsunuzdur..
    Bütün gün aç gezip akşam yemeğinde karnını doyurmaya çalışmak, en sık yapılan yanlışlardan biridir.



    2-Yeterince hareket etmiyorsunuzdur.
    Kilo vermek istiyorsanız, mutlaka egzersiz yapmalısınız. En azından haftada 3 gün, 1 saat yürüyüş yapmanız gerekir.

    3-Çevrenizden veya ailenizden yeterli desteği göremiyorsunuzdur.
    Bu noktada yapılacak en doğru hareket, sadece kendinize güvenmektir. Kendi gücünüzü keşfedin.

    4-Depresyondasınızdır!
    Tıka basa yeme nöbetleri geçiriyorsanız, psikolojik destek almaya çalışın.

    5-Hormonal bozukluk olabilir.

    Tiroid yetmezliği veya başka hormonal bozukluklarınız vardır. En kısa zamanda bir doktora gidin.

    6-Yumurtalığınızda kist olabilir.
    Kistin kilo vermenizi engellediğini biliyor muydunuz? Jinekologunuza görünün.

    7-İnsilün hormanu yüksek olabilir.
    Açlık ataklarınız devam ediyor. Hala kontrol ettirmediniz mi?



    8-Testesteron hormonunuz yetersiz!
    Sağlık kontrollerinizin hepsini yaptırın.

    9-Mineral eksikliği olabilir.
    Gerektiği kadar selenyum, magnezyum ve kalsiyum almıyorsunuz.

    10-Su içmiyor olabilirsiniz.
    Az su içiyorsunuz! Su içmenin önemini artık herkes biliyor. Neden siz bir türlü bu alışkanlığı edinemediniz?

    Kilo vermede başarılı olmanın tek yolu bunu, yaşam tarzınızda yapacağınız bir değişiklik olarak görmektir. Kısa bir dönem boyunca aç kalmayı diyet olarak algılayanların elde edeceği tek şey, kısa zamanda diyeti bırakmak olacaktır. Çünkü zor gelecektir. Bu nedenle de sağlıklı ve dengeli bir beslenme programı uygulamak en yiyisidir. Çoğu diyetisyen kadınların, günde 1300-1500 kalori alması gerektiğini belirtiyor. Eğer örneğin 1000 ya da altı kalorilik bir diyet uygulamaya kalkarsanız, sürekli aç kalmaktan ötürü o diyeti bırakmanız çok muhtemeldir. Üstelik dengeli bir diyetle pek çok farklı besinden de faydalanabilirsiniz.