Nasıl Kilo Alınır Diyet

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda YAREN tarafından 17 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. Kilo Nasıl Alınır,
    Nasıl Kilo Alabilirim,
    kilo alma diyetleri


    Kilo alma diyeti kilo almak için diyet


    Pazartesi


    Sabah: Dört kesme şekerli çay, iki yemek kaşığı bal, 5-6 adet zeytin, bir yumurta, bir yemek kaşığı tereyağı, bir adet domates veya portakal, iki dilim ekmek.


    Öğle: Bir porsiyon koyun kapama, bir porsiyon pilav, bir kase komposto, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Ara öğün: Bir su bardağı meyve suyu, bir adet peynirli sandviç.


    Akşam: Bir kase mercimek çorba, bir porsiyon etli dolma, yoğurt, bir porsiyon baklava, bir tabak salata ve iki dilim ekmek.


    Yatarken: Bir su bardağı süt, bir yemek kaşığı bal.


    SALI


    Sabah: Dört kesme şekerli çay, iki yemek kaşığı tahin, pekmez, beş altı adet yeşil zeytin, küçük bir parça beyaz peynir, bir su bardağı meyve suyu veya meyve, iki dilim ekmek.


    Öğle: Bir porsiyon bahçıvan kebap, bir porsiyon peynirli makarna, bir porsiyon meyveli tatlı, bir tabak salata, bir dilim ekmek.


    Ara öğün: Dört adet kesme şekerli çay, bir porsiyon kek.


    Akşam Bir porsiyon terbiyeli köfte, bir porsiyon zeytinyağlı sebze yemeği, bir porsiyon kadayıf, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Yatarken: Bir kase yoğurt, bir yemek kaşığı bal.


    ÇARŞAMBA


    Sabah: Dört kesme şekerli çay, iki yemek kaşığı bal, beş, altı adet siyah zeytin, bir yumurta, bir yemek kaşığı tereyağı, bir adet domates veya portakal, iki dilim ekmek.


    Öğle: Bir kase yayla çorba, bir porsiyon karışık ızgara, bir porsiyon hurma tatlı, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Ara öğün: Bir meyve, bir peynirli sandviç.


    Akşam: Bir porsiyon etli kuru fasulye, bir porsiyon pilav, bir kase ayran veya cacık, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Yatarken: Bir bardak süt, bir yemek kaşığı bal.


    PERŞEMBE


    Sabah: Dört kesme şekerli çay, iki yemek kaşığı bal, beş, altı adet siyah zeytin, az yağlı ve salçalı sosda haşlanmış sosis, bir su bardağı meyve suyu veya meyve, iki dilim ekmek.


    Öğle: Bir porsiyon tas kebap, bir porsiyon peynirli börek, bir adet meyve, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Ara öğün: Dört adet kesme şekerli çay, bir porsiyon kek.


    Akşam: Bir kase sebze çorba, bir porsiyon ızgara biftek, bir porsiyon hanım göbeği, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Yatarken: Bir kase yoğurt, bir yemek kaşığı bal.


    CUMA


    Sabah: Dört kesme şekerli çay, iki yemek kaşığı reçel, beş, altı adet zeytin, bir adet yumurta, bir yemek kaşığı tereyağı, bir adet domates veya portakal, iki dilim ekmek.


    Öğle: Bir porsiyon haşlama et, patates püre, bir porsiyon zeytinyağlı sebze yemeği, bir porsiyon irmik helva, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Ara öğün: Bir su bardağı meyve suyu, bir adet peynirli sandviç.


    Akşam: Bir kase domates çorbası, bir porsiyon kızartma, bir kase yoğurt, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Yatarken: Bir su bardağı süt, bir yemek kaşığı bal.


    CUMARTESİ


    Sabah: Dört kesme şekerli çay, iki yemek kaşığı bal, beş, altı adet zeytin, 50 gram salam, bir yemek kaşığı tereyağı, bir su bardağı meyve suyu veya meyve, iki dilim ekmek.


    Öğle: Bir kase düğün çorba, bir porsiyon tepsi köfte, bir porsiyon tel kadayıf, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Ara öğün: Bir adet meyve, bir peynirli sandviç.


    Akşam: Bir porsiyon sebzeli tavuk, bir porsiyon pilav, bir kase komposto, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Yatarken: Bir kase yoğurt, bir yemek kaşığı bal.


    PAZAR


    Sabah: Dört kesme şekerli çay, iki yemek kaşığı reçel, beş, altı adet zeytin, küçük bir parça kaşar peyniri, bir yemek kaşığı tereyağı, bir adet domates veya portakal, iki dilim ekmek.


    Öğle: Bir porsiyon domatesli pirzola, bir porsiyon makarna, bir kase sup, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Ara öğün: Dört kesme şekerli çay, bir porsiyon kek.


    Akşam: Bir porsiyon İzmir köfte, bir porsiyon yoğurtlu kızartma, bir porsiyon baklava, bir tabak salata, iki dilim ekmek.


    Yatarken: Bir su bardağı süt, bir yemek kaşığı bal.

    Kilo alabilmek için aldığınız kalori fazla harcadığınız az olacak. Aksi halde kilo alamazsınız.

    Aşırı hareketlerden kaçınacak, uyku düzenine dikkat edecek, vitaminsiz kalmayacak, kendinizi hastalıklardan koruyacaksınız.
     



  2. Kilo almak için diyet

    Yumurta-peynir: 1 adet-bir kibrit kutusu
    Et, tavuk, balık: 3 köfte büyüklüğünde
    Kuru baklagiller: 8 yemek kaşığı
    Yoğurt-süt: 500 gr.
    Sebzeler: 3 tabak dolusu
    Meyveler: 2 adet (400 gram)
    Ekmek: 5-6 orta dilim
    Makarna-Pilav: 6 yemek kaşığı
    Tahıl unları: 4-5 yemek kaşığı
    Yağ: 4 yemek kaşığı
    Şeker: 4 yemek kaşığı
    Bal, pekmez, reçel: 1 yemek kaşığı
    Bu diyeti uyguladığınız halde kilo alamazsanız kalori miktarını artırmanız gerekir. Listedeki gıda miktarlarını birer kaşık fazlalaştırmakla kalorisini 50 kalori artırmış olursunuz. Bu diyet listesini en az iki ay uygulayın. Eğer gene kilo alamazsanız muhakkak bir dahiliye uzmanına muayene olunuz.

    Kilo aldırıcı diyet

    Kilo alabilmek için sağlıklı olmak, bağırsaklarda parazit bulunmamak, kansız olmamak, beslenmeye de dikkat etmek lazımdır. Alınan kalori miktarı, harcanandan fazla olursa kilo alınır. Aksi halde kilo alınmaz. Kilo alabilmek için yazılan diyetler yaşa, boya, kiloya ve aktiviteye göre değişmektedir.

    Sabah kahvaltısında: Bir bardak şekerli süt, bir tatlı kaşığı bal veya pekmez, bir adet haşlanmış yumurta, 70 gram beyaz peynir, 5 gram tereyağı, 10-15 adet siyah zeytin, 5 dilim ızgara ekmek.

    Ara öğün (saat 10.30): Bir büyük bardak meyve suyu, 4 adet bisküvi.

    Öğle yemeğinde: 120 gram haşlama et veya tavuk eti (patatesli), 5-6 yemek kaşığı pilav, bol yağlı salata, bir tabak sebze yemeği, 250 gram yoğurt, 3 adet baklava veya hamur tatlısı, 4 dilim ızgara ekmek.

    İkindi (saat 15.30): 2 büyük boy meyve, 40 gram peynir, 2 dilim ekmek.

    Akşam yemeğinde: Bir kase çorba, bir tabak sebze yemeği, 100 gram ızgara balık veya et, bir kase muhallebi veya sütlü tatlı, 8-10 adet kayısı kurusu, 3 dilim ızgara ekmek.

    Gece (saat 21.30): Bir büyük bardak ballı süt, 30 gram peynir, bir dilim ekmek.
    Yukarıda yazdığımız diyeti uygularsanız kilo alırsınız. Aşırı hareketlerden kaçının. Uyku düzenine dikkat ediniz. Düzenli diyet yaptığınız halde kiloda artış olmaz ise muhakkak bir dahiliye uzmanına muayene olmalı, herhangi bir hastalık var mı diye baktırmalı.


    Öncelikle düzenli ve dengeli bir beslenme olmalıdır.
    Sabah kahvaltısında reçelli, ballı, marmelatlı, tereyağlı ekmek, peynirli tost, tahin, pekmez veya gözleme bulunmalı ve biraz fazla yemeli.
    Çorbalar koyu olmalı, unlu, terbiyeli hazırlanmalı.
    Sütlü gıdalara ceviz, fındık, yumurta gibi şeyler eklenip enerji miktarı artırılmalı.
    Gün aralarında kuru üzüm, erik, kayısı, fındık, fıstık, ceviz gibi şeyler yemeli.
    Çay, kahve veya meyve suları bol şekerli içilmeli.
    Tatlı gıdalara ağırlık vermeli.

    Şişmanlamak isteyenlere

    Enerjinizi hemen yakan bir metabolizmanız varsa ne yapacaksınız? Yiyeceklerin miktarlarını arttıracağınıza, az hacimli ama kalori bakımından zengin yiyecekler seçebilirsiniz. Aşağıdaki diyette, tabak sıralarını isteğiniz gibi değiştirebilirsiniz ve yemek dışında sıvı tüketebilirsiniz...

    Kahvaltı: (Birini seçin)


    * 200 gr. süt, 50 gr. mısır, 30 gr. ekmek, 3 çaykaşığı bal, bir elma.


    * 200 gr. meyveli yoğurt, 3 çaykaşığı marmelat, 50 gr. ekmek, 10 gr. tereyağ, bir muz.


    Pazartesi 2700 kalori


    Öğle: 10 gr. yağ ile 100 gr. spagetti, 200 gr. haşlanmış tavuk, 2 çaykaşığı yağ eklenmiş 100 gr. karışık salata, 50 gr. kepek ekmek, krem karamel.


    Akşam: 200 gr. patates yemeği, 200 gr. enginar, 30 gr. ceviz, bir muz.


    Salı 2630 kalori


    Öğle: 100 gr. spagetti, 100 gr. istridye ve domates sosu, 200 gr. ızgara alabalık, 2 çaykaşığı zeytinyağı eklenmiş 200 gr. rezene, 100 gr. limonlu turta.


    Akşam: 100 gr. kuskus, 200 gr. haşlanmış sebze, 50 gr. peynir, 50 gr. kepekli ekmek, bir elma.


    Çarşamba 2600 kalori


    Öğle: 2 kızarmış yumurta, 100 gr. balık, 100 gr. lor peyniri, 2 çaykaşığı zeytinyağı eklenmiş 300 gr. rezene, 50 gr. ekmek, bir elma, 2 şekerli bir kahve.


    Akşam: 100 gr. pilav, 200 gr. dana ızgara, zeytinyağ ve limonlu 100 gr.havuç salatası, 50 gr. ekmek, bir muz.


    Perşembe: 2650 kalori


    Öğle: 100 gr. pirinç salatası, 200 gr. haşlanmış patates, 50 gr. ton balığı, 200 gr. enginar, 200 gr. meyve salatası, 10 gr. ceviz.


    Akşam: 150 gr. ızgara sosis, 200 gr. rezene salatası, 50 gr. ekmek, 100 gr elmalı turta.


    Cuma 2730 kalori


    Öğle: 100 gr. soslu spagetti, 200 gr haşlanmış tavuk, 200 gr. haşlanmış patates,2 çaykaşığı zeytinyağı eklenmiş 100 gr. karışık salata, 50 gr. kepekli ekmek, 100 gr. meyveli turta.


    Akşam: bir tabak haşlanmış karışık sebze, 30 gr makarna, 200 gr. fırında mercan balığı, 300 gr. fırında sebze, 50 gr ekmek, 100 gr. meyveli turta.


    Cumartesi 2640 kalori


    Öğle: 100 gr. spagetti, 200 gr. fırınlanmış et, 2 çaykaşığı zeytinyağı eklenmiş karışık salata, 200 gr meyve salatası.


    Akşam: 100 gr. peynir, 300 gr. enginar ve rezene, 30 gr kepekli ekmek, bir elma.

    Pazar Serbest.
     



  3. Ayrıca adresini ziyaret ederek kilo hakkında detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.