Nasıl Az Uyunur

'Sağlık Rehberi' forumunda YAREN tarafından 15 Nisan 2011 tarihinde açılan konu



  1. Nasıl Az Uyuyabilirim

    [​IMG]

    Fazla uyuma sorununuz varsa aşağıda yazılan bazı önlemleri alarak az uyumayı başarabilirsiniz.

    Stresten kaçın: Spor yapın (ama yatmadan iki saat önce değil). Dengeli beslenin. Sigarayı bırakın. Çay ve kahveyi azaltın.

    Gürültü: Sokak gürültüsünü engellemek, sesli cihazları yatak odasından çıkarmak, çare olabilir.

    Işık ve elektrikli cihazlar: Yatmadan hepsini kapatın, perdeleri çekin. Işık uykuya mani olur. Elektronik cihazlar, hatta gece lambası dahi sıcaklığı arttırır.

    Küçük yatak: Uzmanlara göre yatak en az 180×240 cm boyutlarında olmalı.

    Alkollü içkiler: Yatmaya yakın alkollü içkiden kaçının.

    Yalıtım yaptırın: Isı yalıtımlı mekânlar kışın sıcak, yazınsa serin olur. Yalıtımla soğutma cihazlarının harcadığı enerji de yüzde 50 azalıyor.
    Klima edinin: Uygun büyüklük ve güçte klima satın alın. Klimayı dış ortamdaki sıcaklığın en fazla 5-6 derece altına göre ayarlayın.
    Cep telefonu: Fransa’da yapılan bir araştırmaya göre yatak odasında cep telefonu çalması, kaliteli uykudan ortalama 50 dakika çalıyor.
    Fazla yemeyin: Aşırı yağlı ve şekerli yiyecekler uyutmaz. Sıcak havada hafif yiyecekler yiyin ve yemek ile uyku arasına en az üç saat koyun.
    Su gibisi yok: Terleme, su ve elektrolit kaybına yol açar. Sıcakta serinlemek için bol su için. Günlük ihtiyaç 1.5 litre.
    Duş alın: Yatmadan önce (en fazla 37 derecede) alınacak ılık bir duş uyumaya yardım eder. Duştan sonra saçınızı ıslak bırakmak da faydalı olacatır.
    Buzlu çarşaf: Nevresim takımlarını derin dondurucuda bekletin ve yatmadan önce serin.

    Alıntı
     



  2. Cevap: Nasıl Az Uyunur

    bu ara ben az uyuyorum ama koşuşturmacadan dolayı =(