Midye tatlısı

'Damak Keyfi' forumunda Blue tarafından 5 Aralık 2008 tarihinde açılan konu


  1. Arkadaşlar ne zamandır tatlı yapmıyorum siz de söylemiyorsunuz :f106:

    Bu tatlı forumun çalışan bayanlarına :f91:

    Özellikleeee ..... :)
    [​IMG]
    [​IMG]



    Midye Tatlısı

    Malzemeler

    1 çay bardağı süt
    1 çay bardağı yoğurt
    1 çay bardağı sıvı yağ
    1 adet yumurta
    1 fiske tuz
    1/4 paket yaş maya
    Aldığı kadar un
    İçi İçin

    Dövülmüş ceviz içi (fındık da olabilir)
    Şerbeti İçin

    3,5 su bardağı şeker
    3,5 su bardağı su
    1 - 2 damla limon suyu
    Yapılışı

    Öncelikle şerbeti hazırlayın ve soğumaya bırakın.
    Bir kapta süt, yoğurt, sıvı yağ, yumurta, tuz ve mayayı elinizle karıştırın. Sonra yavaş yavaş unu ekleyin. 15 - 20 dk. kadar dinlendirin.
    Hamuru 10 parçaya bölün. Her 10 parçayı da 5'e bölün ve mısır nişastası yardımıyla yemek tabağı büyüklüğünde açın. 5 taneyi üstüste koyun ve büyüterek açın, sonra sıkıca rulo yapın.
    Rulodan yaklaşık 1 cm.'lik parçalar kesin. Kestiğiniz parçalar, zeminde düz duracak şekildeyken üstüne bastırıp biraz açın. İçerisine dövülmüş ceviz koyun ve poğaça gibi kapatın.
    Tepsiye dizdiğiniz midyelerin üzerine erimiş tereyağı - sıvı yağ karışımı sürün ve 180 - 190 derecede kızarana kadar pişirin.
    Tatlı sıcak - şerbet soğuk olacak şekilde şerbetleyin
     



  2. bayrama denicem canım
     



  3. Blue Ablacım benim annem burda değil.. Artık sen yaparsın ben de yemeye gelirim.. Gelmişken elini öper harçlığımı da alırım..:f106::f106:
     



  4. gel canımmmmm ne zaman istersen :f63:
     



  5. offf yaaa neden iki gün önce paylaşmadın bu tarifi Blue ben gece yarılarına kadar baklava yapıcam diye uğraştım :f196:

    teşekkürler bayram sonu denicem :f106:
     



  6. Harika gözüküyor. Ben bayramı beklemeden deneyeceğim. Nasıl olsa yaptığım gün bitiyo.
    Teşekkürler canım
     



  7. Bluee ve şeker bende bayramda el öpmeye gelebilirim..
     



  8. Yaşasın tatlılar.
    Yaşasın tatil.
    Yaşasın harçlıklar.
    Yaşasın bayram.
    Bugün 23 Nisan
     



  9. Lordumm şiirleri birbirine mi karıştırdın.. 23 Nisana daha var.. Hem 23 Nisanda el öptyürmüyolar harçlık da vermiyorlar..:f106::f106:
     



  10. gönlüm çekti ya dur hanım gül tatlısı yapmıştı gidip aşırayım görmeden
     



  11. canım çektii