Meyve ve Sebzeler ile Forma Girmenin Yolları

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda HazaN tarafından 10 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Meyve yiyerek forma girmek
    Meyve ve sebze ile sağlıklı zayıflama
    Metabolizma hızlandırıcı diyet

    Meyve ve sebzelerin kalorisi düşüktür. Vücut sağlığı için gerekli vitamin ve mineraller bulunur. Mutluluk hormonunun salgılanmasına yardımcı olan doğal şeker yani fruktoz içerir.

    Günde 5 porsiyon sebze ve meyve yemek forma girmenizi sağlarken sağlığınızı da korur. Özellikle zayıflatma özelliği bulunan salatalık, kuşkonmaz, kavun, ananas gibi besinleri sofranızdan eksik etmeyin.
    Metabolizmayı hızlandıran sebze ve meyveler kilo vermeye yardımcı oluyor.

    METABOLİZMA HIZLANDIRICI DİYET
    Sabah : 4-5 adet erik, 1 avuç fındık veya ceviz, 1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir, 1 dilim kepek ekmeği ve istediğiniz kadar domates, salatalık, yeşillik.
    Ara : 1 adet meyveli yoğurt.
    Öğle : 1 kase çorba (kremasız), 1 dilim kepekli ekmek, 4-6 yemek kaşığı zeytinyağlı sebze yemeği, salata.
    Ara : 1 adet meyve (elma, armut gibi) ve 1 kase yoğurt veya 1 bardak süt.
    Akşam : 1 kase çorba, 100 gram balık veya 3 adet köfte, salata, 1 dilim kepekli ekmek.

    Öneriler

    * Günde mutlaka en az 2,5 litre sıvı tüketmeye özen gösterin.
    * Kesinlikle öğün atlamayınız.
    * Diyette yer alanlar dışında fazla veya eksik yemeyiniz.
    * Zeytinyağlı sebze yemek tercihinizi yaparken az yağda pişmiş olmasına dikkat edin. Kesinlikle kızarmış sebze yemeklerini tercih etmeyin.
    * Çay, kahve şekersiz olmak şartıyla istenilen miktarda tüketilebilir.
    * Açlık hissi duyduğunuz anda 1 küçük havuç veya 1 küçük avuç beyaz leblebi yiyebilirsiniz.
    * Günde bir su bardağından fazla soda tüketmeyiniz.