metabolizmayı hızlandıran yiyecekler besinler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda anniccha tarafından 6 Ağustos 2010 tarihinde açılan konu


  1. Metabolizmaya yardımcı besinler
    Zayıflamaya yardımcı doğal yiyecekler
    Zayıflamak için metabolizmayı hızlandırma

    Zayıflama metabolizmanın hızlı çalışmasına bağlıdır, metabolizma hızlandırmak için doğal yiyeceklere ve hangi besini ne kadar almalısınız ? Metabolizmayı hızlandıran yiyecekler nelerdir aşağıda liste halinde verilmiştir...


    Metabolizmayı hızlandıran yiyecekler

    Genel olarak tüm meyve ve sebzeler metabolizma hızlandırıcı etkiye saihptir. Ancak yeşil çay mate yaprağı çayı gibi bitkisel çaylar, karpuz, greyfurt gibi meyvelerin ayrı bir yeri vardır.

    Yumurta: Örnek protein kaynağı olan yumurtanın tokluk süresini uzattığına dair bilimsel veriler vardır. Sabah kahvaltılarında bir adet haşlanmış yumurta tüketerek tokluk sürenizi uzatabilirsiniz.

    Kırmızı acı biber: Acı biberin içerdiği kapsaisin adlı maddenin metabolik hızı arttırabileceği bilimsel çalışmalar ile saptanmıştır. Yemeklerinize ve salatalarınıza katacağınız bir miktar acı kırmızıbiber ile bedeninize canlılık, menülerinize lezzet ekleyebilirsiniz. Ayrıca kapsaisin adlı maddenin iştahı azalttığına dair bilimsel verilerde bulunmaktadır.

    Yeşil çay: Güçlü antioksidan etkisi ile bedenimizi zehirli maddelerden temizlemesinin yanı sıra, yeşil çay içerdiği bileşikler ile metabolik hızı da arttırmaktadır. Günde 1–2 fincan yeşil çay tüketerek metabolizmanızı enerjik hale getirebilir aynı zamanda bedenimize dost antioksidanları da alabilirsiniz.

    Badem: Yağlı kuruyemişlerden olan badem birçok vitamin, mineral ve posadan zengindir. Bunun yanı sıra kalp sağlığını koruyan omega-3 yağ asitlerini de içerir. Yapılan son bilimsel araştırmalar, beslenme programında yeterli miktarda (aşırı değil!) badem bulunan kadınların, badem tüketmeyen kadınlara göre daha kolay kilo verdiğini göstermiştir.

    Sirke: Salatalarınıza ekleyeceğiniz sirke tokluk sürenizi uzatabilir. Yapılan bilimsel çalışmalar, sirkenin içinde bulunan asetik asidin sindirim hızını yavaşlattığını ortaya koymuştur. Böylece kan şekeriniz daha dengeli yükselir ve daha uzun süre kendinizi tok hissedersiniz.

    Tarçın: İşte başka bir iştah azaltıcı… Tarçın üzerinde yapılan çalışmaların sonucunda, tarçının özellikle şeker hastalarında kan şekeri dengeleyici bir etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Şeker hastasıysanız ve diyet yapıyorsanız hem daha uzun süre tok hissetmek hem de kan şekerinizi dengelemeye yardımcı olmak adına günde ¼ - ½ çay kaşığı kadar tarçın ile menülerinizi süslemeyi deneyebilirsiniz.

    Zeytinyağı: Günlük yağ gereksinmesinin bir kısmı tekli doymamış yağ asitlerinden karşılandığında yani zeytinyağı tüketimi yeterli olduğunda metabolizmanın desteklendiği ve kilo vermenin kolaylaştığı bilimsel çalışmalar ile gösterilmiştir.

    Salata: Öğünlere koca bir kâse salata ile başlamak veya öğün içerisinde bolca salata tüketmek öğünde alınan kaloriyi azaltabilir. Sebzeler yüksek posa yoğunlukları ile midede yer tutarak daha çabuk doymamıza yardımcı olurlar. Ayrıca zayıflama diyetlerinde görülebilecek bir sorun olan kabızlığında çözümünde önem taşırlar.

    Etli, Sütlü veya Yumurtalı Çorba: Çorbalar öğünde daha az enerji tüketmek için farklı bir yoldur. Su içerikleri nedeni ile midede oluşturdukları basınç nedeni ile daha kısa sürede doymamızı sağlarlar. İlginç bir bilimsel veri de, protein içeriği yüksek çorbaların gün boyunca enerji alımını azaltmada diyet yapanlara yardımcı olmasıdır.

    Peynir: İçeriğinde yer alan proteinler iştahı baskılamakta yardımcı olur. Bunun dışında yüksek kalsiyum içeriği nedeni ile de zayıflamaya yardımcı etkisi olabilir. Yapılan bilimsel çalışmalar yetersiz kalsiyum tüketiminin kilo vermeyi zorlaştırdığını ortaya koymuştur.


    Sabah Kahvaltısı yapmak metabolizmayı hızlandırır.

    Genelde sabah kahvaltısını hanımlar kilo almamak için yapmazlar. Oysa sabah kahvaltısının metabolizma hızlandırıcı etkisi kahvaltıdan alacağınız kalorilerin yanında çok daha büyük etkiye sahiptir.

    Günlük beslenme diyet listesi nin büyük bölümünü öğleden sonra saat 4 ten önce tüketin.

    Öğleden sonra yiyeceğiniz en önemsiz ve kalorisi düşük gıdalar bile sizlere fazla kilo olarak geri dönmektedir. O nedenle sabah 8 ile akşam 4 arası ne yiyecekseniz yiyin. Özellikle uyumadan 3-4 saat evvel veya saat 20 ** dan sonra hiç bir şey yememeye gayret edin.

    Bol Bol Su için !...

    Daha önce duymadıysanız tekrarlayalım. Günde 8 bardak su içen kişilerde metabolizmanın hızlı çalışması için gerekli olan su ihtiyacı karşılanmış olur. Unutmayın ki vücudumuzun büyük çoğunluğu sudan müteşekkildir.

    B vitamini grubunu yeterince alın.

    Hangi vitaminler metabolizmayı hızlandırır diye sorulan sorunun cevabu B grubu vitaminlerdir. Özellikle B-12 vitamini, metabolizmanın hızlanması ve vücudun enerji yakımı için en gerekli vitaminlerdir. B 12 vitamini hangi gıdalarda bulunur? özellikle et süt yumurta bal gibi hayvansal gıdalarda ve besinlerde bolca B 12 vitamini bulunur. Vejeteryanlarda metabolizma hızının az olmasının en önemli nedeni, eti hiç yememeleri ve yeteri kadar hayvansal ürünler tüketmediklerinden ve dolayısıyla B 12 vitaminini yeterince alamamalarıdır.

    Çin çaylarını ve bitkisel formüllerini kullanın

    Çin ürünlerinde dikkat edeceğiniz husus efedrave ma huang gibi uyarıcı maddeler içermemelidir. Ginseng çayı iyi bir metabolizma hızlandıran içecektir. Ancak yüksek tansiyon sorunu olan kişilere ginseng çayını kesinlikle önermiyoruz. Ayrıca hamile hanımların hamilelik dönemlerinde bu tür metabolizma hızlandıran destek ürünleri almamaları tavsiye olunur.

    Mate yaprağı çayı metabolizma hızlandırır. ( Meta yaprağı)

    I Mateçayı güney amerikada yaygın bir bitkinin çayı olup, “mah-tay,” olarak bilinir. Yeşil çaya nazaran daha besleyicidir. az miktarda kafein içerse de metabolizma hızlandıran bir etkiye sahiptir.
     



  2. Cevap: metabolizmayı hızlandıran yiyecekler besinler

    şimdi bayram geliyor kiloları alıcaz tatlıları yiğcez. bayram sonrası bu liste çok lazım olcak. pc'ye kaydediyorum. teşekkürler!