Metabolizma Hızlandıran Öneriler

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Yasemin tarafından 17 Mart 2014 tarihinde açılan konu


  1. Metabolizmanızı hızlandırmanız için öneriler

    Metabolizmanızı hızlandırmak için yapmamız öncelikle yapmamız gereken şey kalori alımınızı yavaşlatmak olacaktır bunu bir anda yapamayacağımıza göre aldığımız kaloriyi bir anda düşürmek yerine yavaş yavaş bunu yapmak çok daha sağlıklı olacaktır.Birden bire düşürülen kalori miktarı birden kilo vemreniz eyardımcı olacaktır fakat sonraısnda bu kiloyu geri alma ihtimalinizde çok yüksek.Günde 3 ana 3 ara öğün tüketmeye özen gösterin. Böylece metabolizmanız sürekli aktif kalacaktır.Aç kalmak ya da öğün atlamak kesinlikle metabolizmanıza olumlu yönde etki etmez. Aksine, düzenli ve yeterli beslenerek metabolizmanızı canlandırabilirsiniz.

    Vücuttaki kas oranı arttıkça, metabolizma hızlanır. Fakat kas oranının sağlıklı sınırlar içerisinde artırılarak, olması gereken değerlerin aşılmaması gerektiği unutulmamalıdır.Yapılan araştırmalar, düzenli olarak egzersiz yapmanın metabolizma hızının artmasında büyük önem taşıdığını göstermektedir. Hareketsiz yaşantıdan uzaklaşarak, metabolizmanızı canlandırın.Proteinlerin vücutta kullanılabilmesi için harcanan enerji, karbonhidrat ve yağlar için harcanan enerjiden daha fazladır. Yeterli miktarda protein tüketerek metabolizma hızınızı artırabilirsiniz.Kahve, içerdiği kafein sayesinde metabolizma için canlandırıcı özelliğe sahiptir.

    Özellikle Türk kahvesi, filtre kahve ve ekspresso gibi yüksek miktarda kafein içeren kahvelerin tüketimi, metabolizma hızına destek sağlayabilir. Yeşil çay metabolizma üzerinde olumlu etkilere sahiptir. Günde 2-3 fincan yeşil çay (özellikle çubuk tarçın ile tüketildiğinde) tüketimi metabolizmanızı hızlandırmaya yardımcı olacaktır.

    matabolizmayi-hizlandirmaninyollari-.