Metabolizma Diyeti

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda Blue tarafından 17 Mayıs 2010 tarihinde açılan konu


  1. Metabolizma Diyeti
    Metabolizma Diyeti Nedir?

    [​IMG]


    Son aylarda fazla kilolara sonsuza dek veda etmenizi sağlayacak yeni bir diyet, tüm dünyayı sarmaya başladı. ABD’li ünlü beslenme uzmanı Diane Kress tarafından geliştirilen özel diyet programının anlatıldığı Metabolizma Mucizesi (Metabolism Miracle) kitabı New York Times ve Amazon’un en çok satanlar listelerinde birinci sıraya kadar yükseldi.

    Neden bazı insanlar hemen acıkır?


    Kress’e göre kilo sorunu yaşayan insanların yüzde 50’si “metabolik sendrom”a sahip. Metabolik sendrom, kan şekeri seviyesinin dengesiz olarak yükselip düşmesine yol açarak iştahın kontrolden çıkmasına yol açıyor. Normal bir metabolizmaya sahip olan kişi örneğin bir sandviç yediğinde 4-5 saatlik bir süre için kendisini halen enerji hisseder. Ancak metabolik sendromu olan bir kişi sadece bir saat sonra kendisini tekrar yeme isteğiyle karşı karşıya bulabilir. Metabolizma Mucizesi ise yalnızca birkaç gün içinde kendinizi daha iyi hisetmenizi ve çok daha sağlıklı görünmenizi sağlayabilir.

    Üç temel adım

    Diyet temel olarak 3 adımdan oluşuyor. Karbonhidrat tükettiğinizde kan şekeri vücudun 5 saat boyunca zinde kalmasını sağlar. Diyetin ilk adımı 8 haftalık “arınma” süreciyle geçiyor. İlk adımda amaç vücudun karbonhidratları işleme sürecinin yeniden düzenlemek olacak. Karbonhidrat tüketimi geçici bir süre için önemli bir oranda azaltılacak. Birinci adımda yenilmesi gereken ve hiç ağza alınmaması gereken besinler bulunuyor. Karbonhidratlar diyetin iki ve üçüncü aşamalarında yeniden tüketilecek. Metabolizma Mucizesi diyeti sayesinde iştanızın kontrolünü elinize alabilir ve ideal kilonuza ulaşabilirsiniz.

    Diyetin püf noktaları

    SEKİZ hafta süren ilk adımda amaç kan şekerini dengelemek.

    İşte kurallar:

    * İzin verilen gıdalardan isteğiniz kadar yiyebilirsiniz ancak elbette ki büyük porsiyonlar kilo verme sürecinizin yavaşlamasına yol açacaktır.

    * Öğünler arasında 5 saatten uzun süre bırakmamaya özen gösterin. Atıştırmak serbest.

    * Her gün en az 2 litre kafeinsiz sıvı tüketin.

    * Uyandıktan 1 saat sonra ve yatmadan önce ara öğün yiyebilirsiniz.

    * Haftada 5 kez günde 30 dakika egzersiz yapın.

    * Tüketmenize izin verilen sınırlı karbonhidrat miktarını ara değil, ana öğünlerde tüketmeye çalışın.
    * Bir gıdanın karbonhidrat değerine bakmak için paketindeki besin değerine bakarak toplam karbonhidrat değerini lif oranından çıkarın.

    Metabolizmanız nasıl çalışıyor?


    Metabolizmanızın sizi şişmanlatıp şişmanlatmadığını anlamak için, bazı belirtiler:

    * Uyguladığınız rejim çok kısa sürüyor.
    * Çok kolay yoruluyorsunuz.
    * Akşamüstü saatlerinde enerjiniz düşüyor.
    * Neredeyse her zaman gergin hissediyorsunuz.
    * Canınız karbonhidrat bakımından zengin yemekleri çekiyor.
    * Fazla kilolar özellikle bel çevresinde toplanıyor.
    * Hızlı kilo alıyor ve çok yavaş veriyorsunuz.
    * Uykusuzluk çekiyorsunuz.
    * Cinsel isteğiniz oldukça düşük.
    * Dikkatiniz çok çabuk dağılıyor.
    * Çabuk sinirleniyorsunuz. Gün içinde sıklıkla başınız ağrıyor.
    * İlk sekiz haftada yağ serbet, ekmek yasak!



    Sağlıklı yağlar

    Light margarin, light mayonez, light krem peynir, zeytin, fındık, ayçiçek yağı.

    Yağsız protein

    Yağsız kırmızı et, derisiz tavuk eti, balık ve kabuklu deniz mahsulleri, yağsız beyaz peynir, yumurta

    Sebzeler

    Enginar, kuşkonmaz, patlıcan, fasulye, Brüksel lahanası, brokoli, lahana, karnabahar, kereviz, kabak, salatalık, domates, soğan, ıspanak ve kara lahana

    Yasaklı gıdalar

    Ekmek, makarna, pirinç, krakerler, simit, cips, şekerleme, süt, tüm tahıllar, yoğurt, baklagiller meyveler, meyve suları, patates, havuç

    5×5 besinler

    * Çavdarlı kraker

    * Light ekmek

    * Light lavaş

    * Light kraker

    * Light ketçap

    * Şekersiz tatlılar

    * Şekersiz yoğurt

    * Light meyve suyu

    * İçinde 5 gram ya da daha az karbonhidrat bulunan diğer gıdalar

    * (Bu listedeki tüm malzemelerin 5 gram karbonhidrat kuralına uyması gerekiyor.)

    Rejimin ilk 8 haftasında her 5 saatte bir 5 gram karbonhidrat alınması gerekiyor.