Mesleğe Özel Diyet Listesi

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda ZeuS tarafından 31 Temmuz 2011 tarihinde açılan konu


  1. Mesleğe Göre Diyet Listesi, Avukat Diyeti, Bankacı Diyeti, Sekreter ve muhasebeci Diyeti, Doktor Diyeti, Gazeteci Diyeti, Mesleğe Özel Diyet Listesi, Mesleklere Göre Diyet

    Her Mesleğe Özel Diyet Reçetesi


    Obezite konusunda araştırma yapan uzmanlara göre bazı meslekler, şişmanlamaya daha yatkın. Kötü beslenenler, hareketsiz çalışanlar, özellikle de avukat, cerrah, muhasebeci, bankacı ya da sekreter olanların obeziteye yakalanması oldukça doğal.İşte Ünlü diyet uzmanı Aşkın Yüksel’den mesleğe göre özel diyet önerileri, meslek diyetleri;


    Bankacı Diyeti

    Sabah: 1 dilim kepek ekmeği ve 1 tabak meyve.

    Öğlen: Çorba, suyu süzülmüş 1 tabak sebze, salata.

    Akşam: 2 kibrit kutusu kadar peynir, köfte, 1 tabak sebze, 1 dilim kepek ekmeği, yatmadan önce kuşburnu çay.

    Sekreter ve muhasebeci Diyeti

    Sabah: 1 kase yağsız yoğurt, 200 gram meyve, 1 dilim kepek ekmeği.

    Öğlen: 1 tabak yağsız ve etli sebze yemeği, 2 dilim kepek ekmeği ve meyve.

    Akşam: Sebze ya da mantar ilaveli yağsız ızgara, yağsız salata. Bol soda, bol su ve bitkisel çaylar.


    Avukat Diyeti

    Kahvaltı alışkanlıkları yoktur. Akşam yemeğini abartırlar. Kilo alma potansiyeli en yüksek meslek grubu. İşte diyet:

    Sabah: 2 dilim kepek ekmek, 40 gram beyaz peynir ya da 1 yumurta, 5-6 tane zeytin, sebze veya meyve.

    Öğlen: Çiğ sebze, meyve, küçük bir sandviç ya da yoğurt.

    Akşam: Izgara balık ya da tavuk, 1 porsiyon zeytinyağlı sebze, 1 -2 dilim kepek ekmeği, salata.

    Gazeteci Diyeti

    Sabah: 2 dilim kepek ekmeği, 400 gram süt, 1-2 kaşık mısır gevreği ile süt. Yanına da meyve.

    Öğle: Bir kase çorba, bir tabak etli sebze yemeği, 1-2 kaşık pilav ve salata.

    Akşam: 1.5 porsiyon tavuk, balık veya dana ızgara, 2-3 kaşık zeytinyağlı bir yemek, 1 dilim kepek ekmeği, ayran ya da cacık. Meyve.

    Doktor Diyeti

    Sabah: 2 dilim kepek ekmeği, bal veya reçel, 1 adet domates, bir meyve.

    Öğle: 1-2 tane yağsız tost, 200 gram yağsız yoğurt, salata, limonata.

    Akşam: 1 kase çorba, 1 tabak sebze yameği, 2 kaşık pilav veya makarna ya da bir dilim yağsız tepsi böreği, salata.