Lastikten Motorlu Araba

'Resimli Konular' forumunda alemşah tarafından 7 Haziran 2010 tarihinde açılan konu


  1. Dünyanın ikinci büyük lastik üreticisi Fransız Michelin, otomobil motorunu lastiğin içine yerleştirmeyi başardı. Michelin, bu yeni icadı sayesinde sektörde yepyeni bir dönem başlatmaya hazırlanıyor.

    Yeni sistemle, 120 beygir güce ulaşılabiliyor. Araç bu motorla 300 km yol katediyor. Yakıt kullanımı 6'da 1'e iniyor. Michelin CEO'su Rollier, 2 yıl içinde Active Wheel adı verilen teknolojinin seri üretimine başlayacaklarını açıkladı.

    Dünyanın ikinci büyük lastik üreticisi Fransız Michelin, otomotiv sektöründe devrim yapacak bir buluş yaptı. Şirket, otomobil motorunu lastiğin içine yerleştirmeyi başardı. Michelin, bu yeni icadı sayesinde sektörde yepyeni bir dönem başlatmaya hazırlanıyor. Artık araçların tasarımından iç hacmine kadar herşey baştan yazılacak. Yeni dönemde çift bagaja sahip araçlar ortaya çıkmış olacak.

    2020'de her 5 araçtan birinin elektrikli ve hibrid olacağını öngören Michelin, 2008'de start verdiği Active Wheel projesini, Brezilya'da düzenlenen Michelin Challenge Bibendum organizasyonunda ilk kez tanıttı. Etkinlikte Peugeot'nun BB1 ve Heuliez'in Will konsept araçlarında kullanılan Active Wheel, kaputun altındaki elektrikli motorun tekerleğe entegre edilmesiyle ortaya çıktı. Sistem basit işliyor... Active Wheel'de tüm önemli birleşenler tekerleğe monte edildi ve ön ya da arka kaporta altındaki motor, süspansiyon, şanzıman, debriyaj ihtiyacını ortadan kaldırdı.

    Michelin: Devrim yaptık
    Michelin tarafından yaratılan bu tekerlek, otomotiv üreticilerinin isteğine göre 2 ya da 4 tekerleğe birden uygulanabiliyor. Bu da araçların iki veya dört çekişli olmasını sağlıyor. Active Wheel, lityum iyon pille çalışan elektrikli araçlarda kullanılabiliyor.

    Örneğin Peugeot BB1'da 15 kW (20 beygir) gücünde 2 adet Active Wheel lastik bulunuyor. Araç sadece 3 saniyede 0'dan 30 km'ye çıkıyor. BB1, full şarjla 120 km yol katediyor. Fransız Heuliez'in Will konseptinde ise 20 kW'lık (30 bg) Active Wheel sistemi yer alıyor. Maksimum 140 km hız yapabilen elektrikli oto 300 km gidiyor. Yakıt kullanımı ise 6'da 1'e düşüyor.

    Michelin CEO'su Michel Rollier, Active Wheel'in bir devrim olduğunu belirterek "Biz alternatif yakıtlarla çalışan çevreci araçlar için lastik üretmeye hazırız. Şu anda otomotiv şirketlerinin harekete geçmesini bekliyoruz. 2 yıl içinde bu sistemin seri üretimine geçileceğini düşünüyorum" dedi.

    Peugeot BB1 gibi elektrikli modelleri geleceğin şehiriçi araçları olacağını söyleyen Rollier, Active Wheel teknolojisinin otomotiv tasarımlarını da değiştireceğini, bu sayede araçlarda daha fazla alan yaratma şansı olacağını kaydetti. Rollier, "2020'de elektrikli araçların pazardaki payı yüzde 5 olacak. Hibrid ve diğer alternatif enerjili araçlarla birlikte bu oran yüzde 20'ye çıkacak" diye konuştu.

    HİNDİSTAN CEVİZİYLE YAPTILAR
    Michelin Challenge Bibendum organizasyonunda tanıtılan ilginç modellerden biri de Fiat'ın Brezilya'da ürettiği yeni Uno modelinin Ecology isimli konsept versiyonu oldu. 14 ayda geliştirilen araç, tamamen doğal ve geri dönüşümlü malzemeyle üretilmiş. Hindistan cevizinin dış kıllarıyla koltuk ve döşemelerin yapıldığı otomobilin plastik aksamında ise geri dönüşümlü pet şişeler kullanılmış. Uno'da tavanında elektrik üreten güneş paneli bulunuyor. Aracın tüm elektrik ihtiyacı bu panelden karşılanıyor.

    ekolay