Kürtaj Haram mı?

'Bebek Bakımı' forumunda zamaneanne tarafından 5 Haziran 2012 tarihinde açılan konu


  1. Kürtaj Caiz midir?

    İslamda Kürtajın Hükmü

    Dinimizde zorunlu bir sebep olmadan döllenmiş bir çocuğu aldırmak doğru değildir. Ama bakım zorluğu, iş ve sair sebeplerle henüz organları tamamlanmamış ceninin alınmasında bir sakınca görmeyenler vardır. İslamiyet, anne karnında teşekkül etmiş bir çocuğu düşürmeyi yasaklamıştır. Hele rahimdeki çocuğun organları teşekkül edip ruh üflenmiş bir cenini düşürmek cinayettir. Şayet çocuğun doğumu, annenin ölümüne sebep olacaksa, o zaman annenin ölümü yerine çocuğu düşürmek caizdir. Çocuk için anne feda edilemez. İmâm Gazali, çocuk düşürmenin caiz olmadığını açıklarken diyor ki: "Çocuk düşürme, mevcut olan bir varlığa karşı işlenen bir cinayettir. Bu varlığın birçok aşamaları vardır. İşte bu varlık aşamalarının birincisi, erkek suyu damlasının rahme girmesi, kadının suyuyla (yani yumurtayla) karışması ve canlanmaya hazırlanmasıdır ki bunu bozmak cinayettir. Eğer cenin, bir çiğnem et ve kan pıhtısı (embriyo) haline gelirse cinayet daha büyür. Eğer ruh üflenir, organları belirlenirse cinayet daha da artar. Hele çocuk, anne rahminden diri olarak ayrılır da (dışarıda ölürse) bu, cinayetlerin en büyüğüdür."

    Fıkıhta kürtajın, cenînin öldürülmesinin ve çocuk düşürmenin câiz olup omadığı araştırılırken öncelikle bu nesnenin (ceninin) canlı ve insan olup olmadığının tesbiti üzerinde durulmuştur. Cenînin canlı ve insan olduğu sabit olduğu takdirde hiçbir fıkıhçı onun imhâsına cevaz veremez; çünkü İslâm'ın nefsi, doğmuş çocuğu ve insanı öldürmeyi kesin olarak yasakladığı bilinmektedir. Bazı fıkıhçıları bu konuda tereddüde sevkeden ve kürtajın belli bir süre içinde câiz olduğu görüşüne meylettiren sebep bilgi eksikliğidir, bir hadîsi amacından saptırmak ve yanlış yorumlamaktır, bu fıkıhçıların yaşadıkları çağda kendilerine ulaşan "yanlış tıp ve canlılar âlemi" bilgisidir.