Kurban Bayramında Beslenme

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda YAREN tarafından 27 Kasım 2009 tarihinde açılan konu


  1. Kurban Bayramında Sağlıklı Beslenme
    Kurban Bayramı'nın gelmesiyle birlikte sindirimi en zor besinlerden biri olan etin tüketimi artıyor.
    [​IMG]

    Özellikle yağlı etlerin, kolesterol ve doymuş yağ oranı yüksek olduğu için yüksek tansiyonu, şeker hastalığı ve kalp/damar hastalığı bulunan kişilerin Kurban Bayramı’nda az yağlı veya yağsız etleri tercih etmeleri ve tüketimde aşırıya kaçmamaları sağlıkları açısından uygun olacaktır.


    Bayramda dikkat edilmesi gereken noktalar

    * Güne mutlaka kahvaltı ederek başlayın.
    * Size verilen ikramlardan küçük miktarlarda tüketin.
    * Günde 8 - 10 su bardağı ılık su tüketin.
    * Bol taze sebze ve kabuklu meyve tüketin.
    * Kavurma, kızartma gibi yağlı etlerden uzak durun.
    * Kebap, kuzu şiş, pirzola gibi etleri yavaş ve düşük ısıda pişirin.
    * Mutlaka etin yanında çoban salata veya taze nane - maydanoz tüketin.
    * Etlerin yanına asitli, gazlı içecekler yerine ayran - yoğurt - cacık tercih edin.
    * Etleri mutlaka az miktarda tahıllarla (kuskus, bulgur, esmer pirinç) yemeğe özen gösterin.
    * Etlerin yağlı kısımlarının tüketilmemesine ve
    iç yağların yemeklerde kullanılmamasına dikkat edin.