Krizde Sağlıklı Beslenme

'Sağlıklı Beslenme ve Diyet' forumunda NURDİN tarafından 24 Ocak 2009 tarihinde açılan konu



  1. Ekonomik imkânların daralması ve stres yükünün artması krizin en önemli sonuçları olarak karşımıza çıkarken, sağlığımızda bu durumdan etkileniyor. İşte krizde sağlıklı beslenme için 5 öneri:


    ÖNERİ 1: NAR, ELMA VE HAVUÇ?[​IMG]

    Kriz dönemlerinde sebze tüketiminde tam bir patlama yaşanıyor. Sebze ve meyvelerin tazelerini tüketmeye, hormonsuz, katkısız olanlarını satın almaya çalışın. Çiğ yenilen sebzelerin vitamin ve mineral bakımından daha etkili olduğunu unutmayın. Taze sebze ve meyveler yemeye bakın. Ispanak, lahana, karnabahar, domates, biber, kereviz, havuç, salatalık ve yer elması kriz döneminin de favori sebzeleri. Bunlara soğanı, sarımsağı da eklemeyi ihmal etmeyin. Meyvelere gelince. Nar, elma, portakal, mandalina, greyfurt her kış olduğu gibi bu yıl da birinciliği kaptırmıyor. Patatesin sakinleştirici etkisi var. Haşlanmış ya da közlenmiş patatesten iyi bir stres savar olabilir.

    ÖNERİ 2: ÇORBADAN ŞAŞMAYIN![​IMG]


    Beslenmenizi mümkün olduğu kadar çeşitlendirin. Farklı yiyecek ve içeceklerle değişik kombinasyonlar yapın. Tahıl, bakliyat, süt ve et grubu yiyeceklerden, meyve ve sebzelerden değişik yemekler, salatalar ve özellikle de çorbalar hazırlayın. Çorbalar kriz dönemlerinin favori yemekleri. Hazırlanmaları kolay. Maliyetleri ucuz. Besleyici değerleri yüksek. Özellikle sebze çorbaları çok ucuz ve sağlıklı seçimler. Hazır çorbalardan uzak durun. tuz oranları yüksek, yağ içerikleri fazla, fiyatları pahalı.

    Fazla yağlı yiyeceklerden uzak durun. Özellikle doymuş yağları (iç yağı, kuyruk yağı, margarinler) azaltın. Süt ve süt ürünlerinin yağ oranları düşük olanlarını satın alın. Yoğurt krizde de mükemmel bir seçim. Süt ürünlerinin en değerlisi olan bu sağlıklı besinden krizde daha sık yararlanın.

    ÖNERİ 3: AKŞAM YEMEĞİNİZİ HAFİFLETİN[​IMG]

    Krizde akşamları daha hafif yiyin. Daha iyi uyursunuz. Ayrıca akşam yemeklerinde protein yüklenmeyin. Proteinin de fazlası zarar verebiliyor. Özellikle akşam yemeklerinde fazla miktarda proteinli şeyler yemek (et, balık, süt ürünleri) gece boyunca vücudu çalıştırıyor. Siz uyurken metabolizmanız yüksek hızda çalıştığından sabah yorgunlukları ortaya çıkıyor. Ayrıca yüksek proteinli bir beslenme kadınlarda osteoporozu hızlandırıyor. Protein kaynaklarının yalnızca hayvansal olmadığını, bakliyat grubu yiyeceklerde de bitkisel proteinlerin bulunduğunu unutmayın. Benim önerim hayvansal ve bitkisel proteinleri birlikte tüketmeniz, bakliyatı ihmal etmemenizdir. Etli nohut, etli kuru fasulye, kıymalı bezelye gibi yiyecekler mükemmel seçimler olabilir.

    ÖNERİ 4: BULGUR PİLAVI: MÜKEMMEL BİR SEÇİM![​IMG]

    Sebze ve meyveler iyi birer karbonhidrat kaynağıdır ama tahıl ve bakliyattan da bol miktarda karbonhidrat kazanırsınız. Özellikle tahılları tam olarak tüketmeye çalışın. İşlenmemiş, kepeği, kabuğu ayrılmamış tam tahıllı yiyecekler kan şekerinde ciddi bir dalgalanmaya yol açmıyor. Kilo almayı önlediği gibi, kilo vermeyi de kolaylaştırıyor. Özellikle bulgur bu yılın gözde besinleri arasında. Dünyanın en ünlü tıp merkezi Mayo Clinic’de bulguru sağlığa en yararlı 10 gıdadan biri ilan etti. Karbonhidrat tüketirken dikkat edeceğiniz en önemli nokta şekerden uzak durmak. Çok tatlı meyvelere fazla itibar etmeyin. Özellikle beyaz şekere mümkün olduğu kadar elinizi sürmeyin.

    ÖNERİ 5: BU YILI BALIK YILI YAPIN[​IMG]


    Önemli bir önerimiz daha var. Bu yılı “balık yılı” ilan edin. İmkân buldukça ucuzu, pahalısı, hamsisi, kalkanı demeyin, balık yiyin. Balık yalnızca bedene değil, akla da iyi geliyor. Hamsi için ?fakir gıdası değil, fikir gıdasıdır- diyen balıkçılarımız haklı çıkıyor. Hamsi, istavrit ucuz ama çok değerli besinler. Balıktaki omega-3 yağlarından biri olan DHA, özellikle çocukların zihnini geliştiriyor, yaşlıların bunamasını geciktiriyor. DHA’nın depresyona engel olduğu da biliniyor. EPA adı verilen Omega?3 yağı ise pıhtılaşma riskini azaltıyor, damar sertliğini önlüyor.
     



  2. Cevap: Krizde Sağlıklı Beslenme

    Birden acıktığımı hissettim.. görsel olarak süper bir sayfa olmuş.Vermiş olduğunuz bilgilerde harika.. balığı severim ve kışın her hafta mutlaka soframdan eksik olmaz teşekkürler:f40:
     



  3. Cevap: Krizde Sağlıklı Beslenme

    bende acıktım ya hemde bu saate yaren canım bende cok severm baligi gi sen laz misin ?

    Nurdin guze paylasım eline emegine saglik :f118:
     



  4. Cevap: Krizde Sağlıklı Beslenme

    Evet bu tavsiyeler banada uyuyor soğan ye, sarımsak mutlaka bulundur sofrada dememiş Nurdin... Eee buda demek oluyor ki bu tarz beslenmeye hiç hayır demem bide balığı yapan biri olsa :f106: Yarencim her hafta olmazda iki haftada bir balığı alıp gelebilir miyim :rolleyes:
     



  5. Cevap: Krizde Sağlıklı Beslenme

    Tabiki canım neden olmasın;)
    Bu arada sevgili AsiGül balığı sevmek laz olmayı gerektirmez değilmi:f20::f196:
     



  6. Cevap: Krizde Sağlıklı Beslenme

    Yaren baligi laz lar cok severde onun icin sordum pardon :(
     



  7. Cevap: Krizde Sağlıklı Beslenme

    Yav askerde hep bulgur soğan vs. yedim bıktım artıkın peynir ekmeğe bile razıyım :D ama o olmasın. :p

    Paylaşım ve bilgi için teşekkürler NURDİN :cool:
     



  8. Cevap: Krizde Sağlıklı Beslenme

    Arada bir yerde bulgur pilavı mı gördüm..Ben almayayım onu..;) : Ben balık ve sebzeleri alıp gidiyorum..:f40: Bilgiler için teşekkürler Nurdin..:f40:
     



  9. Cevap: Krizde Sağlıklı Beslenme

    Bazen sağlığımızı o kadar ihmal ediyoruzki normal zamanlardada dikkat etmemiz gerekiyor:(
    faydalı bilgiler için tesekkürler
     



  10. Cevap: Krizde Sağlıklı Beslenme

    bende saç tava benim için yeterli helede sarmısak oldumu içinde offffffffof :f196:
     



  11. Cevap: Krizde Sağlıklı Beslenme

    krizde sağlıklı beslenme süper bişeymiş ben bunlara bayılırım balık bizde yaparız her hafta hazırlaması olmasa süper oluyor da:f9: