Kolesterolü düşürmenin doğal yolları nedir

'Sağlık bilgisi' forumunda HazaN tarafından 17 Kasım 2008 tarihinde açılan konu


  1. Kolesterolü Düşürmek İçin Doğal Yollar

    Kolesterol “düşman” olarak algılansa da aslında bu genel kanı doğru değil. Çünkü hepimizin vücudunda bulunan kolesterolün yeni hücre yapımı, safra sıvısı üretimi, güneş ışınlarının D vitaminine dönüştürülmesi, yağda çözülen vitaminlerin işlenmesi gibi pek çok önemli görevi var. Bu nedenle kolesterolün büyük çoğunluğunu vücudumuz üretir ve gıdalardan aldığınız kolesterol toplam kolesterolün çok az bir kısmını (%15 kadar) oluşturmaktadır. Kolesterol konusunda dikkat edilmesi gereken nokta LDL ve HDL kolesterol arasındaki dengenin korunmasıdır. LDL kolesterol, yaygın olarak bilinen adıyla “kötü kolesterol” HDL kolesterole (iyi kolesterol) oranla daha az protein ve daha çok yağ içerir. LDL seviyesi yükseldiği zaman kolesterol kanda birikir ve kanla birlikte vücudu dolaşırken damar duvarlarına yapışmaya başlar. Zamanla damarların içinde plakalar oluşturur ve damar tıkanıklığına varan ciddi problemlere sebebiyet verebilir. Öte yandan HDL kolesterol bu fazla kolesterolü karaciğere taşıyarak vücuttan atılmasına yardımcı olur. Önemli olan iyi/kötü kolesterol dengesinin korunması ve hücrelerin kullanmadığı fazla kolesterolün vücuttan atılmasıdır.
     



  2. Kolesterolü Düşürmek İçin Doğal Yollar şunlardır

    Yüksek kolesterol sorununuz varsa ve bu nedenle düzenli olarak ilaç kullanıyorsanız aşağıdaki doğal yöntemleri uygulamaya başlamadan önce olası yan etkiler konusunda doktorunuzdan bilgi alınız. Bu yöntemler herkes için aynı olumlu etkiyi göstermeyebilir ve kolesterolünüzü düşürmeyebilir.

    Hindiba Çayı: 1 çay kaşığı toz hindiba kökünü, yarım çay kaşığı çemen otu tohumu ve yarım çay kaşığı zencefil tozuyla karıştırın ve 250 ml kaynamış suya atarak 3-4 dakika kaynatın. Süzdükten sonra 3-4 dakika soğumasını bekledikten sonra içebilirsiniz. Bu çayı günde 2 defa tüketin.

    Sarımsak: LDL kolesterolü düşüren ve HDL kolesterolü yüksekten sarımsağı daha fazla tüketmeye çalışın. Her sabah aç karnına 1 bardak suyla birlikte 2-3 adet çiğ sarımsak yiyebilirsiniz. Eğer reflü veya diğer bir mide rahatsızlığınız varsa sabahları çiğ sarımsak yemek mide ağrılarına neden olabilir. Ayrıca sarımsağın gün içinde vücut kokusuna neden olabileceğini unutmayın.

    Bal: Sabahları 1 büyük bardak sıcak suya 1 çay kaşığı bal ve 1 çay kaşığı limon suyu ekleyip içebilirsiniz.

    Yulaf: Her gün yarım kase yulaf ezmesi yemek kolesterolün düşmesine yardımcı olabilir.

    Kuruyemiş: Kararında (günde yarım avuç) badem ve ceviz tüketmek LDL kolesterolü düşürür. Ancak aşırıya kaçarsanız hem fazla kalori hem de ihtiyacınızdan daha fazla yağ almış olursunuz.

    Havuç: Pektin adlı bileşen bakımından zengin olan havuç kolesterolü düşürür.

    Pancar: Karotenoidler ve flavonoidler bakımından zengin olan pancar kolesterolü düşüren sebzeler arasında yer almaktadır.

    Zerdeçal: Yemeklerle birlikte bir miktar zerdeçal tüketmek LDL kolesterolü ve trigliseridleri düşürür.

    Su: Vücudun toksinlerden daha kolay arınması için günde en az 8 bardak su için.

    Soğan: Soğan ve soğan suyu toksinlerin temizlenmesine, kalp fonksiyonunun düzenlenmesine ve kolesterolün düşürülmesine yardımcı olur.

    Tarçın Çayı: 1 büyük bardağı dolduracak kadar su kaynatın ve içine 1-2 çubuk kabuk tarçın atarak 10 dakika kadar demledikten sonra için. Günde 2 kez içebilirsiniz.

    Yeşil Çay: Antioksidanlar bakımından zengin olan yeşil çay düzenli olarak tüketildiğinde kolesterolü düşürebilir. Ancak yeşil çayın kafein içerdiğini unutmayın ve aşırıya kaçmayın. Ayrıca yatmaya yakın içeceğiniz yeşil çay uyku düzeninizi bozabilir.

    Çemen Otu: 1 büyük bardak suyun içine 1 çay kaşığı çemen otu tohumu atın ve bir gece bekletin. Sabah süzdükten sonra içebilirsiniz.

    C Vitamini: Antioksidan vitaminlerden biri olan C vitamini LDL/HDL kolesterol dengesini sağlamak için önemlidir. Daha fazla sebze ve meyve tüketerek vücudunuzun ihtiyaç duyduğu miktarda C vitamini alabilirsiniz.