Kol Fizik Tedavi Hareketleri

'Sağlık Rehberi' forumunda YAREN tarafından 16 Nisan 2011 tarihinde açılan konu


  1. Kol Fizik Tedavi Hareketleri


    Kol Omuz ağrılı hastalarda ağrının lokal bozukluktan mı, sistemik bir hastalıktan mı yoksa başka yerden mi yansıdığını teşhis etmek gereklidir. Özellikle hastanın mesleğine, kronik hastalıklarına ve genel ruhsal durumuna dikkat edilmelidir.


    Ağrılı dönem
    1-Omuz bir askıyla ıstırahata alınmalıdır. Kol vücuda yapışık, el ve ön kol biraz yüksekte tutulmalıdır.
    2-Yaklaşık 48 saat omuza buz uygulaması yapılmalıdır. (devamlı veya 3 saat arayla 20 dakika buz uygulaması)
    3-Paracetamol veya antienflamatuar grubu ilaçlar kullanılabilinir.
    4-Pasif hareket açıklığı egzersizleri yapılmalıdır.

    • Sağlam kol masa veya benzeri bir yere desteklenir, ağrılı kolla önden-yandan ve dairesel hareketler yapılır. Ortalama 4-5 dakika ve günde 3-4 defa uygulanır.

    Az ağrılı dönem
    1-Islak sıcak havlu uygulaması(3 saat arayla 20 dakika uygulanacak)
    2-EGZERSİZLER
    3-Eğitim. Ağrıyı meydana çıkaracak hareketlerden kaçınılmalıdır

    OMUZ HAREKETİNİ ARTIRICI EGZERSİZLER
    • Ayakta dik durun ve elinize uzunca bir sopa alın.Dirsekleri gergin tutarak ellerinizi yavaşca yukarıya kaldırın ve indirin.
    • Aynı hareketi sopayı kalça arkasında tutarak geriye doğru tekrarleyın. Her iki harekettede dirseklerin düz tutulmasına dikkat edin.
    • Vücut duvara yan bakacak şekilde ayakta durulur. Parmak uçları duvara temas ettirilir, çıkabildiği en yüksek yere kadar parmaklar hareket ettirilerek, kol en yüksek seviyeye çıkarılır.
    • Yüz duvara bakacak şekilde ayakta durulur. Parmak uçları duvara temas ettirilir, çıkabildiği en yüksek yere kadar parmaklar hareket ettirilerek, kol en yüksek seviyeye çıkarılır.

    OMUZ GÜÇLENDİRME EGZERSİZLERİ
    • Kol gövdeye bitişik, dirsek dik açıda durarak, sağlam el ile el bileği tutulur, hasta kol dirsekten dışarıya ve içeriye doğru itilir.
    • Duvara yan durulur: Kol gövdeye bitişik dirsek dik açıda kol duvara doğru itilir.
    • Kol gövdeye bitişik dirsek dik açıda kol düz olarak geriye doğru itilmeye çalışılır (Omuz hareket ettirilmeden dirsekle duvar itilir.)
    • Duvara doğru dönülür.Kol gövdeye bitişik dirsek dik açıda yumrukla duvar itilir.

    GERME EGZERSİZLERİ
    • Kollarınız öne doğru uzanmış kısıtlı şekilde yüzüstü yatın ve omuzunuza doğru hafifce dönerek ağırlık verin.
    • Diz üstü çömelinir, kollar öne doğru düz olarak uzatılır, gövde yere yaklaştırılarak kolun üst iç kısmının gerildiğini hissedilir. Bu şekilde 10 sayana kadar durulur.
    • Bir sandalyenin arkasına tutulur, bacaklar, düz bir şekilde gövdeden öne doğru eğilinir, kollar düz tutulur, kolun iç yüzünde gerginlik hissedilir, bu şekilde 10 sayana kadar durulur.
    • Ayakta eller birbirine kenetlenir, gövde sabit dururken öne doğru uzanılarak sırtın gerildiği hissedilir, bu şekilde 10 sayana kadar durulur.
    • Ayakta kollar düz olarak arkada birleştirilir, kollar geriye doğru uzatılarak gerilir,bu şekilde 10 sayana kadar durulur.
    • Bir duvar köşesinde, bacaklar hafif ayrık dik durulur.Kollar dik olacak şekilde iki duvara dayanılır, ayaklar yerinden kıpırdamadan öne doğru gidilir,bu şekilde 10 sayana kadar durulur.

    AKTİF OMUZ HAREKETLERİ
    • Sırtüstü yatılır, Kol dirsek ve omuz 90 derecelik açıyla harekete başlanır. Sağlam elle hasta el bileği kavranır, el bileğinden yukarı kaldırılır.
    • Sırtüstü yatılır.Eller baş üzerinde birleştirilir. Yukarı doğru kaldırılarak ense arkasına geçilir. Dirsekler yere yapıştırılır.

    Alıntı