Kızgınlığımızı yenmek için neler yapmalıyız

'Sorun Cevaplayalım' forumunda Gazel tarafından 17 Ağustos 2011 tarihinde açılan konu


  1. Gerginlik huzursuzluk ve kızgınlık travma sonrası tepkiler arasında çok yaygındır. Nefessizlik kalp çarpıntısı hızlı nefes almak baş dönmesi ve kasların kasılması gibi fiziksel belirtiler de olabilir. Fiziksel etkilerden kurtulmak için aşağıdaki yolları deneyin.

    Fiziksel belirtilerin yoğunluğunu azaltmak için gerginlik belirtilerini erkenden fark edip ”yılanın başını küçükken ezmek” gerekir.
    Gerginlik belirtilerini erkenden fark ederseniz rahatlama teknikleri kullanarak huzursuzluğun ciddi boyutlara çıkmasını engelleyebilirsiniz. Bazı kişiler egzersiz yaparak müzik dinleyerek televizyon seyrederek veya kitap okuyarak rahatlayabilirler.
    Başkaları için ise takip edilecek bir dizi eksersiz daha faydalı olur. Bazı kişiler gevşeme veya yoga kurslarına gitmenin çok faydalı olduğunu düşünürler bazıları ise kasetleri faydalı bulurlar. Gevşeme kasetini aile doktorunuzdan temin edebilirsiniz aynı zamanda dükkanlarda da birçok farklı gevşeme kasetleri mevcuttur.
    Gevşeme her beceri gibi zaman ve emek isteyen bir hünerdir. Aşağıda tanımlanan eksersizler derin kas gevşeme tekniklerini anlatmaktadır Birçok kişi bunları genel gerginlik ve huzursuzluğun azaltılmasında faydalı bulmuşlardır.
    Derin kas gevşemesi - önce bunların nasıl yapıldığını anlamak ve sonuç olarak iyice öğrenmek gerekir. Buna rahatsız edilmeyeceğinizrahat sessiz sıcak bir yer seçmekle başlayın. Başlamak için günün kendinizi en rahat hissettiğiniz bir zamanını seçin. Yere yatınrahat olun ve gözlerinizi kapatın. Birkaç dakika nefes alıp vermenize yoğunlaşın yavaş ve sakin bir şekilde nefes alın: iki-üç ve nefesinizi verin iki-üç. ”Sakin” ve ”rahat” kelimelerini nefes verirken kendi kendinize tekrarlayın. Gevşeme eksersizleri size farklı kas guruplarınızı rahatlamada yardımcı olur size önce germeyi sonra da rahatlamayı öğretir. Gerinirken nefes almalı rahatlarken de nefesinizi vermelisiniz. Ellerinizle başlayın bir elinizi sıkıca yumruk yapın. Bunun eliniz ve kolunuzun alt kısmındaki kaslarda yarattığı baskıyı düşünün.

    Birkaç dakika buna yoğunlaşın sonra elinizi gevşetin. Baskı ve rahatlama arasındaki farkı görün. Hafif bir karıncalanma hissedebilirsiniz bu rahatlamanın bir işaretidir.Diğer elinizle aynı şeyi yapın.Her kas gurubu gevşettiğinizde kasların gevşemişken nasıl hissettiklerini düşünün. Gevşemeye çalışmayın sadece gerginlikten kurtulmaya çalışın. Kaslarınızı gevşetebildiğiniz kadar gevşetin. Gerginken ve gevşemişkeki farkı düşünün.Şimdi bunu vücudunuzdaki farklı kaslar için deneyin. Kaslarınızı birkaç saniye kasın sonra gevşetin. Nasıl olduğunu anlamaya sonra da gerginlikten kurtulmaya çalışın.