Kışın vücut direncini artıran gıdalar

'Sağlık bilgisi' forumunda Dark tarafından 18 Ekim 2011 tarihinde açılan konu


  1. [​IMG]





    Soğuk havalarda vücut direncini artıran gıdalar

    Soğuk havalarda vücut direncini artıran Sebze ve Meyveler.

    Uzmanlar, vatandaşların kış sebze ve meyveleriyle birlikte antimikrobiyal etkisi yüksek olan soğan ve sarımsağa sofralarında yer açması gerektiğine dikkati çekiyor.

    Medical Park Bursa Hastanesi Uzm. Diyetisyeni Nilgün İstek, insanın doğal savunma sisteminin, vücudu hastalıklardan en iyi koruyan sistem olduğunu söyledi. İstek, vücudun yapıtaşı olması bakımından protein kaynaklarının ve günlük alınan protein miktarının vücut direnci açısından çok önemli olduğunu, düzenli protein alımıyla doğal savunma sisteminin korunabileceğini belirtti. Soğuk havalarda mevsim meyve ve sebzelerinin tüketimine ağırlık verilmesi gerektiğini ifade eden İstek, güne portakal, greyfurt ve mandalina karışımından yapılan taze sıkılmış meyve suyu ile başlamanın hastalıklara karşı vücut direncini artıracağını bildirdi.

    Sabah kahvaltısında bol protein alınması, taze nane, maydanoz, marul gibi yeşil sebzelerin tüketilmesinin vücudu zinde kılacağını anlatan İstek, "E ve C gibi antioksidan taşıyan vitaminlerle bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı vücut direncini artırabiliriz. Bu vitaminleri taşıyan sebze ve meyveler iyice yıkandıktan sonra kabuklarıyla tüketilmeleri daha sağlıklı. Portakal ve mandalina gibi turunçgiller, içerdikleri zengin C vitaminiyle vücudun savunma mekanizmasını kuvvetlendirir." dedi.


    SOĞAN VE SARIMSAK SOFRANIN BAŞTACI OLMALI

    Herhangi bir sağlık sorunundan dolayı yasak veya sınırlama olmaması durumunda yumurta, kırmızı et, tavuk, balık, peynir, süt ve yoğurt tüketiminin artırılması gerektiğini vurgulayan İstek, şunları ifade etti: "Bu dönemde yoğun katkı maddesi içeren hazır besinleri çok sık tüketmemeliyiz. Vücudumuzda üretilen çok güçlü bir antioksidan olan glutatyonun üretimi için soğanın içinde bulunan cystein maddesinin soğan veya sarımsak yiyerek alınması gerekiyor. Çok kuvvetli bir antioksidan olan glutatyon, birçok hastalığın sebebi sayılan serbest radikalleri hücre içinde yok ediyor. Yine sarımsak antimikrobiyal özelliğinden dolayı bağışıklık sistemini güçlendirdiriyor. Ayrıca, kanın akışkanlığını sağlayarak kolestrolün düşmesini sağlıyor. Yemeklere eklenen sarımsak miktarının artırılması bağışıklık sistemini güçlendirecektir. Soğuk havalarda vücut direncini artırmak ve hastalanmak istemeyenler kış sebze ve meyveleriyle soğan ve sarımsağı sofradan eksik etmemeli."

    Et yerine haftada iki kez balık tüketilmesi gerektiğini dile getiren İstek, baklagillerin de haftada iki kez tüketilmesi tavsiyesinde bulundu.

    kaynak:stargazete.com